Column

Column: De Legging Liefde/Haat Verhouding

700xNx737897.png.pagespeed.ic.ERgsQWIzrp-O

Een legging, je haat het of je houd ervan. Een ding is zeker; het blijft een grote vraag en discussiepunt: is een legging nu een broek of toch niet? Toen de legging zijn comeback maakte, was ik geen fan. Ik vond het lelijk eruit zien. Maar langzaam raakte ik verslaafd aan het ding. Het zit zo lekker namelijk.

Nou was ik fel op tegen. Het leek namelijk vaak alsof je niets aan had. Dat je letterlijk in je nakie rondliep. Dat dráág je niet als broek, daar draag je iets overheen. Nu ben ik dól op leggings! Oke wel met een tuniekje of iets over de bil heen. Maar het zit zo lekker. Het is namelijk voor mij een soort van pyamabroek die zo lekker zit. Weg met de jeans of saaie broeken. Die zitten toch alleen maar zo strak. De skinny jeans die weer te strak zit, wiggle dans moet gaan doen om het omhoog te krijgen. En ook de knoopje wat maar niet dicht gaat. The struggles are for real.

Dus ik trek gewoon een legging aan. Met een lang truitje overheen dat wel. Dan voorkom je de cameltoe en de bil partij die zo te zien is. En wat voelt het lekker aan. Het zit zo vrij en zo soepel. Weg met de eeuwige ruzie met je heupen en dijen die niet in een broek willen. Alleen ik zit met de discussie of een legging een broek is. Een tweestrijd. Want wat vind ik het zelf foeilelijk als je de bilpartij en cameltoe ziet.

Dus ga ik gewoon croptops met leggings dragen? Nee! Het wordt voor mij een jurkje met legging. Of tuniekje met legging. Of lange trui met legging. In ieder geval probeer ik natuurlijk wel zo nu en dan een echte broek te dragen. Alleen ik word nooit beste vrienden met mijn skinny jeans. Daarvoor haten mijn heupen en de skinny jeans teveel elkaar. En als jij dat wilt doen, het zit lekker en je voelt je prettig erbij – gewoon doen!

Wat vind jij van mensen die een legging als broek dragen?

2 thoughts on “Column: De Legging Liefde/Haat Verhouding

  1. Ik ben ook een beetje in tweestrijd met leggings als broeken, al ben ik ondertussen wel zover dat ik met hardlopen een hardloopbroek draag, wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt als een legging. Naar mijn mening zijn er een aantal voorwaarden waar die legging en persoon die hem draagt aan moeten voldoen, zo moet de legging geen huidskleur hebben zoals op de foto’s hierboven en de legging moet ook zeker ‘dik’ genoeg zijn. Daar bedoel ik mee dat je goed moet oppassen dat je er niet doorheen kijkt, als dat wel het geval is, is dat namelijk echt niet charmant. Dan nog mijn laatste punt, draag je naar je figuur, sommige mensen kunnen gewoonweg geen legging hebben zonder iets over hun billen te dragen, sorry als je dat discriminerend vindt, maar het is echt voor je eigen best wil.
    Goed artikel! Zoals jij de legging draagt, kan hij alleen maar leuk zijn! Xoxo

  2. Leggings kunnen heel leuk zijn. En als ze heel erg zwart zijn dan zou het misschien nog als een broek kunnen, maar anders moet er echt een shirtje of een jurkje overheen vallen. Maar ja een hardloop broek is ook een soort legging en dat kan dan wel? Ik blijf het nog steeds allemaal een beetje vreemd vinden. Zelf vind ik ook dat er regels moeten zijn voordat je een legging als broek mag gebruiken net zoals Lou-ann zegt, want ook niet iedereen heeft het figuur ervoor. (sorry sommige mensen)

Geef een reactie

