Column/Love

Column: De Ware bestaat niet

23qxpft

De ware bestaat niet. Tenminste niet voor mij. Of hij is door een auto opgeschept (geintje). Of hij zit op een schildpad die maar geen vaart maakt. Dat happily ever after daar geloof ik al niet meer in.

‘En ze leefden nog lang en gelukkig’ is de grootste bullshit die Disney je vertelt. Alsof je daadwerkelijk met je ware op een paard naar een prachtig kasteel rijdt. En je leven lang gelukkig met je partner leeft. Als je geluk hebt, blijf je wel voor altijd met je partner. Maar of het de ware is? Dat twijfel ik.

Volgens de Griekse mythologie werden mensen origineel gecreëerd met vier armen, vier benen en een hoofd met twee gezichten. Omdat hij hun kracht vreesde, heeft Zeus hen in tweeën gedeeld en zo veroordeelde hij hen tot een leven op zoek naar een andere helft. Hoe mooi klinkt dit allemaal. Je hele leven zoek je naar je wederhelft.

Over het bestaan van de ware (ook wel soulmate genoemd) kun je discussiëren. Romantische zielen geloven er graag in. Nuchtere geesten zoals ik, zouden het graag willen, maar vinden de bewijzen ervoor maar te magertjes. Ik geloof er in ieder geval niet in. Een vriendin van mij gelooft dat over de hele wereld maar een ware bestaat. Vertel mij eens; hoe ga je de ware dan vinden? Stel hij bevindt zich in Zuid-Afrika? En wie zegt dat hij de ware is? Elk persoon wordt wel paar keer verliefd in zijn leven. Hoe weet je welke dan jouw ware is? Op wat baseer je dat? Daarom een advies voor de nuchtere geesten.

In plaats van zitten wachten op de ware kun je maar beter aan de slag gaan met de lieve, leuke man die op je pad komt. De ware vind je naar mijn mening toch nooit. Ik zal die misschien wel vinden in een celebrity die ik toch nooit zal zien. Ik ga wel voor een man die mij het minst irriteert. Dat is voor mij automatisch mijn ‘soulmate.’

Geloof jij in de ware? Heb jij de ware gevonden?

AAEAAQAAAAAAAAXyAAAAJDhkYjVhNGMxLWVhMjEtNDQyMS04MmU1LTM0NmY5MWY1YTY4Ng

4 thoughts on “Column: De Ware bestaat niet

  1. Leuk stuk! Voor mij is mijn vriend nu de ware, maar er kunnen er meer zijn die dat zouden kunnen zijn. Een relatie is gewoon hard werken, bij Disney gaat het allemaal vanzelf. Er is zeker niet één ware, maar ik denk wel dat je met één persoon oud kunt worden.

  2. inderdaad mooi geschreven! Voor mij bestaat de ware wel. Hij moet niet perfect zijn, maar hij zal perfect voor mij zijn, en dat is wat telt! Zijn imperfecties zie ik wel door de vingers en hij die van mij ook. Misschien heel misschien ben ik naief, maar het maakt me wel gelukkig!

Geef een reactie

