Blog

Tips: Blogdip? Met deze tips kom je er overheen

blogging-inside

Elk blogger heeft er last van: een blogdip. Wanneer je veel blogt, kan je namelijk op een gegeven moment een soort een soort black-out waardoor je geen zin hebt om te bloggen. Of de inspiratie is even weg. Maar hoe krijg je die weer terug? Hoe kom je uit je blogdip? Ik geef jouw tips die mij persoonlijk hielpen. Lees je mee?

Een blogdip zie je bij ieder blogger wel voorkomen. Zelfs de bekendste bloggers die hebben er last van. Je vraagt je af waarom je een blog eigenlijk hebt. Ik heb zelf verschillende tips waardoor ik telkens uit mijn blogdip kom. Hoe hervond ik mijn inspiratie en motivatie?

Tip 1: Verander van omgeving
Misschien klinkt dit raar maar als je van omgeving veranderd, dan heb je een ander omgeving waardoor je geïnspireerd raakt. Dus weg met jouw bureau en ga lekker voor de buis bloggen. Of wat ook helpt is om je blog om te toveren met een ander opmaak en lay-out. Zo haal je weer de zin en motivatie weer terug om aan de slag te gaan met jouw brandnew blog.

Tip 2: Verander van blogritme
Soms helpt het om je blogritme te veranderen. Tenminste bij mij hielp het. Ik blogde namelijk als eerst elke dag. Todat ik merkte dat daardoor mijn zin in bloggen verminderde. Dus toen ben ik overgegaan op om de dag bloggen. Het heeft mij enorm geholpen. Dus ga ajb niet forceren om telkens zelfde dagen aan te houden. Verander van blogritme, probeer bijvoorbeeld om de dag te bloggen, of om in het weekend alvast vooruit te bloggen. Het helpt enorm!

Tip 3: Bekijk tijdschriften, winkels en andere blogs voor inspiratie
Nou heb ik zelf genoeg inspiratie. Alleen de zin om het uit te werken is vaak wat minder. Maar als je geen inspiratie meer hebt, is het makkelijk om die weer te herstellen. Bekijk wat tijdschriften. Ga de (kleding)winkels naar binnen. Of zoek jouw favo blogger op en kijk wat voor onderwerpen zij aansnijd.

Tip 4: Focus je op jouw favoriete onderwerpen
Blog over iets wat jij leuk vind. Het hoort namelijk niet zo te zijn dat je tegenop kijkt als je telkens blogt. Het moeten wel onderwerpen zijn die jou aantrekken. En waarop jij je verheugt om over te bloggen. Bedenk bij jezelf; wat vind ik leuk om erover te schrijven. En dat dan gewoon doen.

Tip 5: Zorg voor motivatie
Hiermee bedoel ik vooral dat je teruggaat om je motivatie te vinden. Bedenk voor jezelf; waarom ben ik eigenlijk begonnen met bloggen? Waarom deed je dat nou? Je werd daardoor gelukkig dat is wat zeker een doel was voor jou. Breng jouw motivatie weer terug en bedenk iets wat uit jezelf komt, dus niet voor je bezoekers of voor de gratis producten of geld.

Wat zijn jouw tips bij een blogdip?

One thought on “Tips: Blogdip? Met deze tips kom je er overheen

Geef een reactie

