Column

Column: 5 X waarom ik Nederland toch gemist heb

large (3)

Twee weken lang was ik in Marokko. Een land van kleuren, heerlijke kruiden, geuren, mooie stranden en warm weer. Je zou denken dat ik Nederland niet heb gemist. FOUT! Want wat heb ik Nederland goed gemist. Benieuwd naar waarom? Lees dan snel verder!

Tijdens mijn vakantie waarschuwen mijn vriendinnen… Ze waarschuwen mij voor het slechte weer in Nederland. En dat ik moet genieten van het mooie weer in Marokko. Toch ben ik Nederland meer gaan waarderen. Meer dan ooit. De volgende dingen hebben mij Nederland doen missen.

large (2)

Friends 4 Life
Ik heb mijn vriendinnen ontzettend gemist. Vooral leuke dingen met ze doen zoals winkelen, uit eten en naar de bioscoop gaan. Of om gewoon real-life elkaar te zien en dan met elkaar te kletsen. Het is toch anders om real-life met elkaar te praten dan de hele tijd te appen. Jouw verhalen komen namelijk anders over als je het appt. Misschien ook een van de redenen dat ik Nederland denk ik nooit kan verlaten.

Mentaliteit
De mentaliteit in Marokko is heel anders dan die van Nederland. Ik wil niet zeggen dat het slechter is, maar het is wel wennen. Zo kan ik als vrouw niet alleen naar buiten gaan. Er moet altijd wel iemand met mij meegaan. Anders word je gewoonweg lastig gevallen. Dus zomaar naar buiten te gaan lukt gewoon niet. Je bent afhankelijk van een mannelijk persoon.

large (1)

Foodlover
Zoals je misschien al weet, ben ik een echte foodlover. Eerlijk is eerlijk; ik heb het eten van Nederland gemist. Het broodje wat ik altijd van de Toko haal, kibbeling, zelfs Albert Heijn heb ik gemist. Maar ook melkproducten zoals kaas, melk en zelfs karnemelk dat heb ik gemist. Ook chips, chocolade, brownies aah haha ik word al gek als ik eraan denk. In Marokko zijn namelijk al deze producten een luxe en dus duur verkrijgbaar. Oh en wist je dat Mac Donalds daar een plek voor rijke mensen is?

Losbandig
Nou gaat dit misschien raar klinken. Maar ik ben dus in Nederland geboren en van Marokkaanse origine. Vaak zien de mensen uit Marokko mij als Europeaan (wat ook wel klopt). Alleen dan heb je daarmee ook met vooroordelen te maken. Zo denken ze meteen dat je losbandig bent, elke avond uitgaat, je te bloot kleed en eigenlijk gewoonweg niet deugt. Nou ben ik alles behalve losbandig, alleen toch blijft de label aan je vastgeplakt. Je kan er niets aan doen helaas, dus ik accepteer het maar gewoon en laat het achter mij.

large

My own bed
Tot slot wil ik even duidelijk maken dat mijn bed het beste is haha. Elke keer als ik weer terug kom van vakantie dan gaat er een opluchting door mij heen. Eindelijk mijn eigen knusse warme bed, waar ik in zal slapen. Eindelijk mijn eigen plek waar ik tot rust kom (volgens mij ben ik de enige die echt dit heeft haha). Naja in ieder geval; home sweet home/bed 😀

Wat mis jij wanneer je op vakantie gaat?

3 thoughts on “Column: 5 X waarom ik Nederland toch gemist heb

  1. Haha nee jij kunt beter niet emigreren 😉 Ik miste eigenlijk nooit iets op vakantie. Nu ik niet meer in Nederland woon mis ik soms dingen, maar niet als echt missen, snap. Meer dat ik best wel eens Hollandse kaas wil eten, of een beschuitje, of ontbijtkoek… dat soort dingen. Mijn familie en vrienden mis ik meestal niet waanzinnig. We skypen en appen veel en nee dat is inderdaad niet hetzelfde, maar je past je daarop aan. Jij lekker in NL blijven iig! 😀

  2. Leuk om te lezen wat anderen missen als ze op reis zijn! Zou het echt niet leuk vinden om afhankelijk te zijn van iemand die altijd mee moet. Zelf heb ik een week geleden ook zo’n artikel geschreven 🙂

Geef een reactie

