Bucket List

Bucket List: Stierenrennen

stampede-run-groot-580x375

Iedereen heeft wel een Bucket List klaar staan, waar ze dingen op hebben staan die ze voor hun dood gedaan moeten hebben. Eerder onthulde ik dat ik wil leren surfen. Maar ik heb nog heel wat op mijn bucket list staan. Al een tijdje staat stierenrennen hoog op mijn lijst. Mensen kijken mij altijd raar aan als ik zeg dat ik wil gaan stierenrennen. Want dat is toch niet oke?

Natuurlijk is het zielig en dierenmishandeling. Maar mij lijkt het leuk om alleen te rennen en dat ie je achterna rent. Ik wil absoluut niet dat de stier gedood word. Het stierenrennen is in Pamplona, Spanje. Het is een jaarlijks traditie waar altijd veel gewonden vallen. Tevens is het een activiteit voor het stierengevecht. Mijn broer en ik willen dit gaan doen nu we allebei nog fit en jong zijn. Wel lijkt het mij een activiteit waar de adrenaline vol schieten, maar het lijkt mij het waard allemaal. Het feit dat je geraakt kan worden door een dier die twee keer zo zwaar en agressief is als een mens, lijkt mij wel een eng gedachte. Als ik het op tv zie, dan zie ik eigenlijk alleen maar mannen met rode sjaals die rennen. Nauwelijks zie ik vrouwen die dit doen. Ik vraag mij af of dit een echte mannen ‘sport’ is of dat vrouwen gewoonweg niet willen meedoen. Wel hoorde ik laatst stemmen dat ze stierenrennen en stierengevecht willen afschaffen.

Wat vind jij van stierenrennen? En zou jij het ooit gaan doen? Waarom wel of niet?

2 thoughts on “Bucket List: Stierenrennen

  1. Wat een bijzondere wens! Ik zou dit persoonlijk nooit doen. Vind het sowieso veel te eng en te gevaarlijk, maar bovenal lijkt me dit ondanks dat de stier niet gedood wordt toch niet de bedoeling.

Geef een reactie

