Beauty

Beauty: Hoe krijg je lang haar

original

Meer dan een jaar geleden knipte ik mijn súper lange haar naar een schouderlengte. En wat had ik hier spijt van! Gelukkig is mijn haar een stuk gegroeid en reikt het nu naar de lengte die ik wil. Graag wil ik mijn tips met jou delen zodat je ook mooi lang haar krijgt. Wil jij weten hoe je super lang haar krijgt? Lees dan snel verder!

1. EET GEZOND

Eet veel fruit, groenten, vlees en vis. Maar denk ook aan kip, kalkoen, eieren, soja en noten. Ik merk dat vooral zalm en noten mijn haargroei bevorderd. Ook zinkproducten bevorderen het haargroei (denk aan puur chocolade, daar zit zink in!). Vergeet niet zoveel mogelijk vitamine C producten in te nemen, zoals sinaasappel of spinazie. Deze voeding zorgt voor gezonde keratine productie, wat de bouwstenen van het haar zijn. Als eerst dus beginnen aan de binnenkant, voordat je het resultaat aan de buitenkant kan zien.

2. VERZORGING IS ALLES

Verzorg je haar alsof het je kindje is. Stimuleer je haargroei door met een goede basisverzorging te komen. Een keer per week een haarmasker, geeft jouw haren al een boost. Let verder op dat je geen haarproducten gebruikt met onnodig veel troep, zoals siliconen, sulfaten parfum en parabenen. Een goede shampoo, conditioner en masker bevat namelijk zo weinig mogelijk van dit soort middelen. Kijk bij De Tuinen, Bodyshop en Lush voor dit soort producten. Wat ook helpt is een hoofdhuid massage!

tumblr_m2jqtyZtq71r7769mo1_500

3. GA NAAR DE KAPPER

Ga om de 6 weken naar de kapper om je haarpunten te knippen. Je haar groeit namelijk 1 centimeter per maand. Het klinkt misschien stom en nu denk je zeker; dan moet ik al het haar inleveren wat net gegroeid is. Nee geloof me, je haar splijt en scheurt na een paar maanden. Waardoor je haar niet meer gezond groeit. Laat daarom de kapper 1 centimeter van je haren knippen. Goodbye split ends & helloooo healthy hair!

4. GEBRUIK ZO WEINIG MOGELIJK FOHN, STIJLTANG EN KRULTANG

Deze producten zijn moordend voor je haren. Het verandert namelijk op den duur ook jouw haren en je kan zelfs je haren hiermee verbranden. Gebruik het daarom zo weinig mogelijk. Kijk ook uit dat je nat haar niet hard droogt met een doek. Nat haar is namelijk broos en beschadigt makkelijk. Het beste is om het zoveel mogelijk aan de lucht te drogen.

5. VERMIJD STRESS

Dit is misschien moeilijker dan dat het klinkt. Maar stress is killing voor jouw haren. Veel stress kan namelijk haargroei stoppen. Het veroorzaakt zelfs haaruitval. Daarom raad ik je aan om tijdens stressmomenten ontspanning te zoeken. Kijk naar jouw favoriete serie of beweeg de stress weg.

95443-Long-Straight-Hair

EXTRA TIP: HEB GEDULD

De truc voor lang haar, is eigenlijk geduld hebben. Ik zeurde de eerste 4 maanden tegen mijn vriendinnen dat mijn haar zo kort was. Nadat ik er niet meer op ging letten, ging mijn haar hard groeien. Heb daarom als doel om je haar zo mooi mogelijk lang te laten groeien. Dit gaat je helpen. Soms heb je iets meer tijd nodig, maar iedereen kan er komen.

Wat vind jij van deze tips en heb jij ook tips om lang haar te krijgen?

7 thoughts on “Beauty: Hoe krijg je lang haar

  1. Mijn haar is beginnen groeien sinds ik het maar een maal per week was. Ik was men haar op donderdag, ga aan de slag met tangen op vrijdag en de rest van de week blijft het mooi zitten. Dat is mijn voornaamste tip, was het zo min mogelijk! 🙂

  2. En soms accepteren dat je haar gewoon niet langer wordt 😉 ik heb krullen en erg dun haar dat gewoonweg nooit langer wordt dan net over de schouder. Met krul dan he, als je t omlaag trekt is t natuurlijk wel langer 🙂

Geef een reactie

