Column/Love

Column: Hoe overleef ik online daten

OnlineDating_620x4452

Dus je hebt Tinder op je smartphone en na wat leuke gesprekken komen jullie uit op het volgende; het wordt een date. Wattt.. maar waarom en hoe? Nou gewoon, gaan met die banaan! Ook al heb je geen zin, heb je de meest rampscenario’s in gedachten, je gaat gewoon. Nee niet tegenstribbelen, just gooo! Maar hoe overleef jij online daten? Ik ga aan de hand van de 5 w’s (wie, wat, waar, wanneer en waarom) en 1 h jou tips geven. Lees je mee?

Wie
Dit is het allerbelangrijkste! Ga op date met een leuke persoon, waar je van tevoren een goed gevoel over hebt. Zijn de gesprekken leuk? Laat hij je goed voelen? DOEN! Als je geen goed gevoel aan hebt, dan zou ik op jouw intuïtie vertrouwen. Let op dat de jongeman ook jouw type is. Het allerergste is namelijk dat je met iemand gaat afspreken, waarvan je toch al weet dat diegene niet Mr. Right is. Dat kost jou namelijk veel tijd, energie en misschien geld.

Wat
Hiermee bedoel ik wat ga je aandoen? Nou doe aan waar je het meest comfortabel in voelt. En nee, daarmee bedoel ik niet jouw pyama. Ga voor een comfortabel spijkerbroek en een leuk topje. Denk eraan dat je dicht bij jezelf blijft qua kleding, maar je hoeft er ook weer niet als een zwerver uit te zien. Vraag je vriendinnen om advies als je het moeilijk vind.

Waar
Dit is een advies wat ik altijd ook aan mijn vriendinnen geef. Spreek altijd af @een openbare plek op je eerste date. Je weet maar nooit of het een creep is, of wat dan ook (over rampscenario denken gesproken). Maar dan weet je in ieder geval dat je veilig en wel bent. Spreek vooral af op een plek waar je comfortabel voelt. Denk eraan dat je ook naar een plek gaat, waar men jouw gesprekken met hem niet zo goed af te luisteren zijn. Wat ik persoonlijk altijd fijn vind, is om naar de bioscoop te gaan.

original

Wanneer
Kies een dag waar jullie beide kunnen. En waar je na hem geen ander afspraak hebt. Het weekend is eigenlijk het beste, maar denk eraan dat de meeste mensen dan ook vrij zijn. Dus dan is het eigenlijk overal druk, vooral bij horeca plekken. Of op een donderdagavond, wanneer vaak koopavond is. Dan kan je lekker samen door de stad gaan slenteren.

Hoe
Het moment suprême is aangekomen. Maar hoe ga je je gedragen? Geef ik hem een hand, of een knuffel? Nou wat ik aanraad is om elkaar drie kussen op de wang te geven. Verder is mijn tip om zoveel mogelijk jezelf te blijven. Doe je niet anders voor dan dat je bent, dat komt toch al uit. Doe geïnteresseerd en stel hem vragen. En vooral; ga niet teveel over jezelf praten!

Waarom
Het is voor het goede doel! Naja, dat zegt mijn moeder altijd haha :p Dit kan namelijk Mr. Right zijn en jouw man worden voor de rest van jouw leven. Misschien schuift hij wel aan bij de volgende familiegelegenheid. Daten klinkt misschien best wel horrorachtig. Vooral als je allemaal rampdates van andere dames leest. Maar uiteindelijk valt het allemaal heus wel mee. Misschien heb je een glimlach op je gezicht omdat het een leuke date was. Of misschien lach je over een week om jouw rampdate. In ieder geval heb je op verjaardagen en gezellige beautydag met je vriendinnen altijd een leuk verhaal om te vertellen.

Ben jij weleens op een online date geweest? En wat vind jij van online daten?

 

3 thoughts on “Column: Hoe overleef ik online daten

Geef een reactie

