Column

Column: Waarom ik nog steeds single ben

Love-is-in-the-Air2-1920x1080-wide-wallpapers.net

‘Maar waarom ben je nog vrijgezel?’ Een veelgestelde vraag aan mij. Alsof het niet al zwaar genoeg is om telkens verantwoording af te leggen. Want hoe confronterend is het om telkens die vraag te krijgen. Ik geef jou 5 redenen waarom ik tot op heden een single bestaan leef. Ben je benieuwd naar de redenen? Lees dan snel verder!

I’m single by choice. Just not my choice.
Ken je dat mijn nieuwe talent al? De mannen waar ik never nooit op zou vallen, die vinden mij leuk. En de mannen die ik wel leuk vind, die negeren mij of zien mij niet eens staan. Onbereikbaar is eigenlijk het goede woord. Wat ik eigenlijk wil zeggen is; de single man van tegenwoordig daar mankeert vaak iets mee. En aangezien ik de raarste mannen tegenkom… Ja, het leven van een single vrouw is niet alleen rozengeur en mannenschijn (of juist totaal niet).

12039347_495329237301798_8229219272841480710_nAfraid of the unknown
Misschien heb ik daar last van, maar een soort verlatingsangst die parten speelt. Daarmee bedoel ik dat ik bang ben om gekwetst te worden of verlaten te worden. Het is toch wel risico’s nemen en jezelf kwetsbaar opstellen naar iemand toe. Hierdoor ben ik liever dus lekker en veilig single. Geen gebroken hart of een man die je kwetst. Misschien is dit toch wel de grootste reden voor mij persoonlijk om single te blijven.

Don’t judge a book by its cover
Hoewel ik vaak genoeg hoor dat ik kieskeurig ben (wat totaal niet zo is), val ik op mannen die niet zo snel te vinden zijn. Zo val ik op mannen die lief zijn maar een uiterlijk van een echte man hebben. Ik bedoel hiermee stoer, mannelijk en een baard is een pre. Nou die twee combinaties is vaak moeilijk te vinden. Vaak zijn de mannen die namelijk stoer uitzien nog ook best wel kapsones.

Freedom is the oxygen of the soul
Een relatie hebben is veel opofferingen maken. Zo is het ook dat een relatie je vrijheid, tijd en energie veel opslokt. Je verliest toch je eigen ruimte, levert veel van je aandacht aan jezelf die je naar iemand anders richt. Je moet zoveel mee rekening houden, vooral bij keuzes die je partner ook aangaan. Het is teveel inleveren. Tuurlijk zitten ook veel mooie kanten aan een relatie, maar mijn vrijheid is toch wel belangrijker dan een relatie.

Time is tight
Waarom je tijd, energie etc verspillen aan iemand waarvan je weet dat diegene toch niet de ware is. Dat gevoel heb ik namelijk. Mijn tijd is te kostbaar om die te richten op iemand. Ik ga mezelf ook niet gek maken door zoveel energie in te steken. Als het juist aanvoelt, dan wil ik het wel doen. Helaas voelt het vaak niet goed aan. En dan ga ik ook niet meer verder. Ik haak gewoon af. Jammer, maar ik vertrouw op mijn intuïtie.

Waarom ben jij nog steeds single? En wat vind jij van de redenen?

5 thoughts on “Column: Waarom ik nog steeds single ben

  1. heel mooi geschreven meis.
    Ik vind het juist heel goed dat je (en degene onder mij!) kieskeurig bent. Zou wat zijn als je met de eerste de beste die zich aanbiedt een relatie begint!

    Het komt wel. Op ieder potje past een dekseltje zeggen ze toch?

  2. Pingback: My Single Life #11: Waarom single zijn toch awesome is | Just Kaoutar

Geef een reactie

