Movie

Must-see Movie: Southpaw

southpaw_poster-wide

‘Neee, niet weer een boksfilm.’ Na alle boksfilms zoals The Fighter, Rocky, Raging Bull, Warrior en Million Dollar Baby, was ik beetje klaar met de boksgenre. Maar toen kwam Southpaw in beeld. Ik moet zeggen dat ik geen moment spijt heb gehad van het zien van deze film. Want ook al speelt boksen een rol, dit is zo een goede gespeelde film met acteurs die de sterren van de hemel spelen. Wil je een goede drama film zien? Dan raad ik je deze zeker aan!

Het verhaal gaat over de agressieve, gewelddadige bokser Billy Hope die zich naar de top weet te werken. Wanneer de bokskampioen door zijn gedrag een gevecht uitlokt, met de dood van zijn vrouw als gevolg, valt zijn persoonlijke leven echter aan diggelen. Nadat hij zijn huis kwijtraakt en zijn dochter moet afstaan aan een pleeggezin, probeert hij met behulp van een amateurtrainer zijn leven weer op te pakken.

Het is een superfilm met een goed verhaal achter. Er zitten meelevende scenes. Het is geen cliche verhaal, wat weer het anders maakt dan de andere boksfilms. De boksscenes zijn goed in beeld gebracht, wat voor mij zeker niet storend was. Verder speelt de hoofdrolspeler een fantastische en overtuigende rol. Ik heb in ieder geval genoten van deze film. Ben je nog steeds niet overtuigd? Misschien doet de trailer dat hieronder wel!

Heb jij deze film gezien en wat vind jij van deze film?

 

Geef een reactie

