Column

Column: Kleding wegdoen

closettt-730x504

Bij mij is het altijd drama om mijn kleding kast op te ruimen. Ik heb namelijk niet alleen een kast, maar drie(!) kledingkasten. Jaja wat ook nog een ramp bij mij is; kleding weg te doen. Afstand nemen van mijn oude kleding komt nauwelijks bij mij voor. Totdat ik laatst zelf geconfronteerd werd met hoeveel kleding ik had..

Men adviseert om alles dat je minstens twee jaar niet hebt gedragen, weg te gooien. Alleen wat als de helft van de kleding nog een prijskaartje aan hangt? Dat kan ik niet weggooien, ook al heb ik het twee jaar niet gedragen. Dus van die spullen kan ik geen afstand van doen.

En dan denk ik dat ik aan compulsive hoarding lijdt. Dat is wanneer mensen spullen verzamelen/geen afstand van kunnen nemen. Het is bij sommige mensen zo erg, dat hun huis dichtslibt. Toen ik mijn kleding allemaal uit mijn kast haalde, schrok ik van het aantal kleding. Dat moment was het moment waar ik dacht; dit gaat niet langer. Mijn kamer begon namelijk ook dicht te slibben.

de-regelmaat_content-kledingkast-puinhoop

Dus ik ben hard tegen mezelf. Alle kleding die versleten en oud zijn, doe ik weg. Alle kleding die ik langer dan een jaar niet heb gedragen (zonder prijskaart dat wel!) gaan ook weg. Alle kleding uit de mode? Weg. Uiteindelijk verzamel ik twee vuilniszakken en een Albert Heijn tas vol met kleding. Die gaan naar de vluchtelingen.

Na een hele dag bezig met het opschonen van mijn garderobe, ben ik blij. Ik heb een voldaan gevoel. Sommige kleding ga ik wel missen want je hebt dan toch een bepaald herinnering aan. Maar daar heb ik iets op; namelijk foto’s ervan maken. Plus hoe leuk is het om te weten dat je hiermee je medemens ook mee helpt!

Ik ben benieuwd hoe jij dit aanpakt; Lukt het jou om kleding weg te doen? En hoe bepaal je wat er weg gaat?

One thought on “Column: Kleding wegdoen

  1. Pingback: Column: Waarom ik over persoonlijke gebeurtenissen plaats | Just Kaoutar

Geef een reactie

