Column

Column: Je weet dat het bijna herfst is als

autumn

Sarah van Oh So Beautiful kwam met een leuk artikel over ‘Je weet dat het bijna herfst is als..’ Nou vind ik dit idee zo leuk, dat ik het ook overneem. Niet natuurlijk letterlijk het artikel van Sarah, maar het idee. Nou hier komt ie dan he!

Je weet dat het bijna herfst is als…

– Je fleurige zomeritems plaatsmaken voor je iets wat sombere herfstkleding. Inclusief oversized woltrui, laarzen, warme sokken, handschoenen, paraplu, muts en gebreide jurk. Zoeken die handel!

– Je make-up ook donkerder wordt zoals je lipstick die plaatsmaakt voor de donkere roodtinten. Ben je benieuwd welke lipstick kleuren deze herfst weer gedragen worden? Lees dat hier!

– De vroeger-donker wordende dagen. Wanneer je ’s ochtends vertrekt is het donker en wanneer je thuiskomt is het donker. Kortom geen daglicht is te zien.

– Liever thuis bent dan buiten omdat het zo koud is. De kachel staat dan op zijn hoogste stand maar toch heb je het koud #koukleum

– Je de kaarsen en dekens tevoorschijn haalt om op de bank te kruipen. Lekker cozy tegen elkaar, filmpje erbij en warme chocomelk, jammie!

Herfst

– Warme drank zoals chocomelk, thee en melk extra gewaardeerd wordt. Is op een of ander manier ook extra lekker (of ben ik de enige die dat heeft?)

– De wintertijd weer aankomt. Dat is dus weer met de klok gaan draaien. En ook meer gaan slapen #jippie. Is het nou een uur vooruit of achteruit?

– Collectie van winkels ook somber wordt en je jassen weer in de winkels te vinden zijn. Altijd is het bij mij een grote opgave om de juiste/perfecte jas te vinden aangezien ik ze nooit leuk vind.

– Niezen, hoesten, kuchen en hooikoorts. Alle herfst/winterziektes komen tevoorschijn omdat het weer zo afwisselend is. Dat wordt weer veel hoestdrank, aspirientjes en zakdoekjes kopen.

– Seizoensgroenten en dan vooral herfstgroenten zoals champignons, pompoens en uien in de supermarkt te vinden zijn. Wat ook automatisch op het menu staat.

Wat vind jij van de herfst?

One thought on “Column: Je weet dat het bijna herfst is als

  1. Haa, leuk om te lezen! De seizoensgroenten, lekkerrrr! Ik heb zo zin om pumpkin pie te maken. Moet ik echt doen dit jaar. Ik ben ook echt een koukleum haha! Ik ben alweer helemaal in de weer met kleedjes en kachels. Volgens mij gaat de klok trouwens achter uit, want in het VOORjaar gaat hij volgens mij VOORuit toch?

Geef een reactie

