Tips

Tips: Smartphone verslaafd #1

tumblr_mbpxm7rS2T1r8dxvuo1_1280

Tegenwoordig speelt de smartphone bij ons een grote rol. Het is vaak het eerste tool wat je pakt wanneer je wakker wordt. En vaak ook het laatste waarmee je bezig bent voordat je gaat slapen. Uit een Amerikaans onderzoek is gebleken dat 87% van de Amerikaanse jongeren verslaafd zijn aan hun smartphone. Er is zelfs een fobie, genaamd nomofobie, waarbij je een angst hebt om je smartphone niet te kunnen checken. Maar hoe minder je deze verslaving? En wat zijn de symptomen van de smartphone verslaving? Lees dat hier!

Ook ik heb om eerlijk te zijn een smartphone verslaving. Een verslaving waardoor je een zombie in feite wordt. Je hebt niet door wat er om je heen gebeurd. Smartphone verslaving is een steeds groter probleem. Hier zijn enkele tekenen van verslaving:

– Je gebruikt regelmatig de smartphone tijdens het eten.
– Je besteedt meer tijd aan je smartphone dan een echt gesprek aan te gaan met iemand.
– Je gebruikt regelmatig je smartphone tijdens het rijden.
– Je voelt je ongemakkelijk wanneer je je smartphone niet bij je hebt.
– Je controleert soms je telefoon in het midden van de nacht.
– Je gebruikt je smartphone bij een leuk feestje of het uitgaan.

world-of-warcraft-fat-guy-meme-generator-one-does-not-simply-stop-using-their-iphone-df8ace

Ongeacht hoe mild of ernstig de verslaving is, hier zijn 5 manieren om je te helpen het te overwinnen. Met deze tips probeer ik jou te helpen om je smartphone verslaving te verminderen.

#1. Zet je smartphone op vliegtuigmodus.
Hierdoor krijg je geen eindeloze meldingen van Facebook, Instagram, Twitter of andere apps. Hierdoor voel je ook minder gedwongen om de smartphone te gebruiken of te bekijken.

#2. Verwijder al je social media apps
Dit klinkt misschien dramatisch, maar is het niet. Zo kan je nog steeds toegang krijgen tot de social media sites. Maar wat het is; je gaat doordat je een extra stap moet maken, zoals het typen van het URL eerder afhaken. En dus minder snel op social media gaan.

smartphone-addiction-illustrations-cartoons-8__605

#3. Stel grenzen voor jouw smartphone gebruik
Zo kan je je smartphone gebruik minderen door bepaalde grenzen te stellen. Zoals geen smartphone tijdens het eten, toilet, sociale evenementen, gesprekken, afspraak en slaapkamer.

#4. Geen geluidsmeldingen
Zet de geluiden van je meldingen uit. Zo hoor je niets en ben je minder snel geneigd om te kijken naar je smartphone.

5#. Laat je vrienden weten over je smartphone mindering
Zo kunnen hun je meehelpen/herinneren/attenderen op het gebruik van je smartphone. Misschien kunnen zij ook meedoen aan jouw mindering aan de smartphone.

Nou dit zijn de vijf tips tot nu toe. Volgende keer komt een deel twee en onthul ik nog meer tips.

Wat is jouw tip om het gebruik van smartphone te minderen?

Advertenties

2 thoughts on “Tips: Smartphone verslaafd #1

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s