Column/Love

Column: Liefdesverdriet

hqdefault

Sommige mensen gaan hieraan kapot. Andere mensen verwerken het zo. Ik niet. Mijn gevoelens voor hem zijn te groot. Ook al was het maanden geleden dat het uit was gegaan. Hoe kan ik hem vergeten? Hij is verder gegaan met zijn leven. Ik niet. Mijn hart voelt als steen. Waar heb ik dit verdriet aan verdiend?

Zij huilde nooit. 
Ze accepteerde het leven hoe het kwam, en verwerkte het stil.
Maar zelfs voor haar was het soms gewoon teveel
Soms waren de tranen gewoon, met meer…

Een brok in mijn keel die maar niet weg wilt. Goede adviezen zoals: ‘Klote, zeg. Maar alles slijt, dus ook liefdesverdriet,’ krijg ik over mijn hoofd heen geslingerd. Nee ik wil dat allemaal niet aanhoren. Ik heb verdriet. Laat me met mijn verdriet. De enige die mij weer goed kan laten voelen is hij. Mijn toekomst is compleet van kaart. Ik wil nooit meer verliefd worden.

Het gedachte dat hij met een ander vrouw gelukkig wordt, maakt mijn hart ziek. Ik was diegene met wie hij een toekomst zou opbouwen. Ik was diegene die de moeder van zijn kinderen zou zijn. Ik was diegene die elke dag na zijn werk hem zou opwachten en een warm welkom zou geven na een zware werkdag. Maar nee helaas. Het mocht niet baten.

Ze zeggen dat de pijn minder wordt naarmate de tijd vordert. Alleen geloof ik daar niets van. Ik zal altijd van hem houden en de pijn zal denk ik alleen vervagen. Nooit en nimmer zal het overgaan. Misschien ben ik wel een pessimist. Of misschien weet ik gewoon hoe het zal gaan. Maar een ding is zeker. Ik zal hem nooit vergeten.

Voor altijd de jouwe – W. & J. – 15/7/2015

 

One thought on “Column: Liefdesverdriet

  1. Een paar jaar geleden maakte ik voor de eerste keer liefdesverdriet mee, en gadverdamme zeg, het doet echt pijn ! Ik heb er nog maanden mee rondgelopen en van wakker gelegen 😦 Heel veel sterkte!

Geef een reactie

