Column/Love

Column: Robins’ Perfecte Date

11693208_964831343559635_1726449768_nHoi ik ben Robin. Ik heb Kaoutar tijdens de studie ontmoet en ik ga een aantal gastblogs voor haar schrijven. Over daten. Niet dat ik nu date, nee. Nee, over dates uit het verleden: disaster dates of juist perfecte dates. Op dit moment date ik niet. En eigenlijk ben ik er heel gelukkig mee. Want het scheelt a) echt een hoop gezeur b) een hoop onzekerheid en c) een hoop geanalyseer. Maar het heeft ook een side-effect, namelijk dat daten ook heel leuk is. Daarom geniet ik nu extra van de date verhalen van anderen, the good ones, the bad ones and the hier-wil-ik-nooit-meer-aan-denken ones. En omdat Kaoutar natuurlijk genoeg (vreselijke) dates heeft gehad, kwamen we op het idee om mijn dates met jullie te delen!

Mijn eerste date die ik met jullie wil delen is met Meneer M (ik noem hem even M voor het gemak, niet dat ik denk dat hij vrouwenblogs leest, maar just to be sure). M ontmoette ik twee jaar geleden tijdens ADE. Thank god, was ik van feestje geswitched, anders had ik hem nooit ontmoet! Maar oke, soms kom je iemand tegen, waarna er oogcontact volgt, een vonk en een hartschokje. I had all of this. Ik wilde hem en niemand anders. Al tijdens het inleveren van de jassen raakten we aan de praat en tijdens het feestje waren we continu aan het flirten en in elkaars buurt te vinden. Na het feestje, zonder elkaar gezoend te hebben, wisselden we nummers uit.

11714262_964831340226302_1410021335_n

En de volgende dag had ik meteen een whatsappje (fijn als jongens dat doen, geeft toch wel aan dat ie interesse heeft). Dus eigenlijk hadden we het steeds leuker op whatsapp en we wilden wel afspreken. Zo gezegd, zo gedaan en na een week hadden we een date. Bij hem thuis. Ik hoor je denken: “bij hem thuis…”. Ja dat dacht ik ook, want normaliter doe ik dat eigenlijk niet (bang gemaakt door mijn moeder vroeger), maar hij deed zo normaal en ook niet opdringerig, dus ik durfde het wel aan. Ik was echt dolblij, want deze jongen vond ik leuk én knap!

Op de dag van de date was ik dan ook écht heel erg zenuwachtig, maar na peptalks van mijn vriendinnen, 14 verschillende outfits en 8 verschillende kapsels was ik er klaar voor en zat in de trein onderweg naar M. Voor deze date was ik het zenuwachtigste ooit, met als gevolg dat ik moest poepen. Haha, sorry hiervoor, maar dit is voor mij en mijn vriendinnen nu wel een van de tekens dat je iemand toch wel echt leuk vind.

11696876_964831336892969_1881452134_n

Toen ik bij de juiste metrohalte uitstapte en de weg probeerde te vinden, wat niet lukte omdat ik totaal geen richtingsgevoel heb (en ik aan hem verteld had), kwam ik eindelijk bij zijn huis. En toen zag ik het: een briefje: Hoera je heb je bestemming bereikt! Bleek dat M. vanaf de metro overal briefjes met aanwijzingen voor me op had gehangen zodat ik de weg kon vinden, maar dat ik dat totaal gemist had (later zijn we er nog samen langsgelopen, maar er stond o.a ‘ Welkom Robin, nu de roltrap op’ of ‘De eerst volgende rechts’). Dit kwam rechtstreeks uit de film, sorry maar je smelt toch weg? Hij had dus onthouden van het whatsappen dat ik echt een drama ben in de weg vinden en had overal briefjes op gehangen. Hij wilde het eerst eigenlijk met stoepkrijt doen, maar het regende helaas.

Anyway, de date was verder heeeel leuk. Hij had helemaal zelf coq au vin, ofwel kip in wijn, gemaakt en lekkere wijntjes gehaald en een leuk muziekje opgezet. En ja, ik heb echt een super, super, super leuke date gehad. We hebben uren gepraat en grappige youtube filmpjes gekeken. Het was ook niet akward, wat zo fijn is. Behalve dat ik tijdens een eerste date nooit echt naar de wc wil, omdat je dan een waterval hoort als je plast, dus dan zit ik altijd eeuwig te te knijpen om zo zacht mogelijk te plassen. Heel debiel eigenlijk.

tumblr_mbyio2RjPf1rogngso1_500

Bij het afscheid gaven we elkaar een knuffel en zouden we nog een keer gaan afspreken. De dagen daarna kreeg ik toch nog regelmatig appjes. maar het werd steeds onregelmatiger en uiteindelijk is het niet tot een tweede date gekomen. Jammer, want deze jongen was echt mijn type, maar ik ben zo blij dat ik met hem heb afgesproken! Ik zag hem laatst nog tijdens een festival en hij is nog net zo leuk en knap als twee jaar geleden.

Wat was jullie leukste date? En hoe is dat afgelopen?

Liefs,

Robin

P.S ik ben benieuwd of jullie vaker iets van mij willen lezen

One thought on “Column: Robins’ Perfecte Date

  1. Pingback: Column: My Single Life #9 | Just Kaoutar

Geef een reactie

