Fashion/Tips

Fashion: Primark Tips

Primark-Zoetermeer1

Primark! Zelf heb ik een liefde/haat-relatie met de kledingketen. Ze verkopen leuke, hippe en trendy items. Alleen de Primark hyena’s en hordes shopping monsters dat vind ik wat minder. Op dus naar vijf Primark shoptips. Hoe overleef je Primark zonder kleerscheuren? Lees dat hier!

1. Ontbijt of lunch goed
Oke dit gaat misschien een beetje extreem klinken, maar ga nooit naar Primark met een lege maag. Het is daar vaak druk en rumoerig. Verder hoor ik weleens dat de licht daar voor sommige mensen te fel is. Ook zijn er meldingen van mensen die daar zijn flauwgevallen. Heb ik van een betrouwbare bron! Ik denk vooral dat het een combinatie is van bovengenoemde feiten zijn. Dus dames let aub op dat je niet daar komt te staan en opeens draaierig voor je wordt daar. Eet voldoende om Primark aan te kunnen!

2. Ga op rustige tijdstippen
Het beste is om tussen 9 uur en 11 uur te gaan. Dan is Primark best leeg en vind je nog wel leuke items. Alles vullen ze ook vroeg in de ochtend bij of soms de dag ervoor na sluitingstijd. Sla dus je slag in de ochtend. Verder ziet het er opgeruimder uit en voel je je veel beter dan wanneer je hyena’s en krijsende huisvrouwen om je heen hebt. Wie wilt nou niet relaxed en op zijn gangetje items bekijken?

primark-1024x681

3. Let op de maten
Dit kan ik niet vaak genoeg zeggen, maar let op de maten van je kleding. Vaak is het namelijk zo dat op de hanger een ander maat staat dan op de item. Voorkom een miskoop en kijk altijd naar de maat van de kledingstuk. Let hierbij ook op dat je naar de Nederlandse maat kijkt. Helemaal rechts staat dat. De andere maten verschillen namelijk behoorlijk van de Nederlandse standaardmaat.

4. Pin je Primark zakgeld
Bij mij is het vaak voorgekomen dat ik meer uitgaf bij Primark dan eigenlijk het bij mijn budget past. Daarom raad ik iedereen aan om een soort limiet geld/zakgeld te pinnen. Dit geef je uit bij Primark en niet meer of minder. Verwacht je teveel uit te geven? Leg dan items terug. Vraag jezelf dan ook af of je het echt nodig hebt. Zo niet? Lekker terughangen.

5. Kassa
Als ik aan een ding een hekel aan heb, dan is dat wachten. Vooral bij een kassa. Een goede advies van een Primark medewerkster herself: reken af bij de herenafdeling. Daar is de kassa rij veel minder dan die van de vrouwen. Vaak is de herenafdeling een verdieping hoger. Desniettemin om daar je items af te rekenen. Zo bespaar je zelf ook tijd. Een nieuwe regel is tevens dat je bij de klantenservice jouw kleding kan afrekenen, mits je iets gaat ruilen of terugbrengen. Dus hou hier ook rekening mee, scheelt je veel wachttijd en irritaties.

Nou dit waren mijn Primark tips. Ik hoop dat jij er iets aan hebt. Voor de rest zou ik zeggen; geniet van je Primark ‘uitje.’ Niet te vergeten om de hyena’s aka shopping monsters te negeren.

Heb jij een Primark tip? En zo ja, wat is jouw tip?

2 thoughts on “Fashion: Primark Tips

  1. haha leuk om te lezen. alsof t naar de primark gaan echt een hele survival tocht is ofzo haha. al moet ik wel zeggen dat, nu er vort meer primarken zijn, het wel meevalt met de drukte. iig in eindhoven. en van die maat is me wel eens overkomen. stond ik thuis met een jurkje in maatje 34. dat gaat m niet worden haha.

    nog een tip voor de wachtrij bij de paskamers als je meer dan 8 stuks hebt. ik laat terwijl ik aan t passen ben mijn vriend (ja die is altijd de lul, om met mij mee te moeten) al weer achter aan sluiten en dan neem ik zijn plekje in als ik klaar ben met ronde 1.

    Xdiana

Geef een reactie

