Bizarre Beauty

Bizarre Beauty: Vijf jaar zonder shampoo

foto-schuim

Ooit aan gedacht om zonder shampoo je haren te wassen? Er bestaan namelijk mensen die hun haren zonder shampoo wassen. De Amerikaanse Jaquelyn Baers wast haar haren al vijf jaar zonder shampoo! Maar waarom doet ze dat? En hoe houdt ze haar lokken schoon? En het belangrijkste vraag; wat is het resultaat? Ben je benieuwd wat het resultaat? Lees dan verder!

Shampoo
Je hoeft geen deskundige te zijn om te weten dat een gemiddelde fles shampoo schadelijke stoffen bevatten, zoals parabenen, siliconen en sulfaten. Volgens Jaquelyn: ”Dit zijn chemische stoffen die wij niet eens innemen, dus waarom dat op ons haar smeren?” Maar wist je dat sommige shampoo’s het middel methylisothiazolinone bevatten? Dat is een middel, dat irritatie veroorzaakt. Klachten zijn onder meer jeuk, netelroos en roodheid.

Ze besluit om te switchen naar natuurlijke- en biologische shampoos. Maar die vallen haar tegen en zijn te duur. ”Appelazijn en zuiveringszout halen ook weinig uit. Mijn haar is dan telkens erg droog of juist erg vet.” Dus zo komt Jaquelyn tot het besluit, om haar lokken niet meer met shampoo te wassen. Dat is al vijf jaar geleden. En… het loont! Jaquelyn spoelt haar lokken twee keer per week alleen met water. Nog nooit eerder zijn haar lokken zo gezond geweest.

Shampoo-vrij
Schrijfster Hanna Brooks Olsen besluit om dezelfde reden ook ‘‘shampoo-vrij” door het leven te gaan. Ook omdat ze geen troep in haar haren wilt smeren. And guess what? Precies hetzelfde resultaat! ”Mijn haar glanst, groeit veel sneller en ziet er simpelweg beter uit.” Het enige nadeel is het wennen van een ander haardos die misschien niet zo schoon aanvoelt.

Wat vind jij van het besluit om shampoo-vrij door het leven te gaan? En zou jij een leven zonder shampoo overwegen?

Bron: AD.nl

large

10 thoughts on “Bizarre Beauty: Vijf jaar zonder shampoo

  1. Leuk, ik heb volgens mij hear verslag in de Viva gelezen. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo raar of vies, maar alleen als je niet zoveel troep in je haar moet doen zoals ik! Versteviging, wax, haarlak…denk dat dat er gewoon niet goed uitgaat als ik geen shampoo zou gebruiken.

  2. Je ruikt echt niet vies en ja haar word heerlijk zacht van . Heb je niet op Facebook een groep die wassen hun haar ook niet. of je maak gebruik van deze plant De geneeskracht van zeepkruid goed voor lichaam en haar.

  3. Ik heb een tijdje mijn haar gewassen met de shampoozeepje van de Lush(plantaardig etc). Nou, daar werd mijn haar echt niet schoon van…het voelde zo raar aan en mijn haar werd er snel vettig door!

Geef een reactie

