Column

Column: 5 afknappers volgens mannen

Uweartoomuchmakeup

Zoals je misschien weet, plaats ik graag over mijn single life. Tot de dag van vandaag krijg ik mails met vragen of ik nog single ben etc. Bedankt daarvoor! Maar wat als ik het nu omgekeerd doe. Ik noem vijf afknappers volgens mannen. Dames dit is voor jullie! En heren; ik ben benieuwd of jullie met met mij eens zijn! Ben jij benieuwd naar de vijf afknappers volgens mannen? Lees dan verder!

1. Plamuur make-up
Een beetje make-up vinden mannen vaak mooi. Beetje mascara bij de ogen, een mooie lipstick. Voila, je bent klaar voor je date! Maar ga niet voor plamuur make-up. Een ding wat mannen echt haten, is dat ze iemand tegenover hun krijgen met tonnen make-up op. Waar is je echte gezicht? Je lijkt alleen zo op een pop (volgens hun). Hou je gezicht puur natuur. En let vooral op dat je foundation beperkt gebruikt. Foundation hoort namelijk oneffenheden onopvallend te bedekken. Als je foundation zichtbaar is, dan doe je iets fout. Zoek dus de juiste kleur foundation en breng het beetje bij beetje aan. Ik herhaal; ga niet voor het plamuur effect!

smokey_eyes_makeup_close_enough_meme_by_brandonale-d85gplx

2. Glitter oogschaduw
Vermijdt dat, je bent geen discobal. Mannen vinden het fijner als je glitters en glanzende oogschaduw niet opzet. Wil je toch oogschaduw gebruiken? Hou het dan op matte oogschaduw. Eigenlijk is het beter om geen oogschaduw opzetten. Tenzij je samen met hem naar een feest gaat. Dan is smokey eyes leuk om op te doen. Alleen let dan weer op dat je geen ‘ik ben in elkaar geslagen’- effect krijgt. Laat het anders door een professioneel iemand doen.

3. Spinnenpoten
En nee daarmee bedoel ik niet als in spinnen (ieuw), maar spinnenpoten mascara. Dit soort wimpers krijg je als je te veel mascara op doet. Je wimpers klonteren namelijk samen. Je wimpers zien eruit als spinnenpoten en mannen houden daar niet van. Hoe ga je hem kunnen verleiden met jouw oogblik? Door met spinnenpoten aan te komen? Echt niet! Zoek dus een mascara uit die bij jou past. Tip: schaf een mascara aan met een natuurlijk effect, zoals deze.

tumblr_m2vsw59GPL1r3k73wo1_500

4. Ongewenst haar
De meeste mannen geloven in een mythe. Namelijk dat vrouwen geen haar hebben. Als in geen haar aan hun lichaam. Fout mannen! Dat hebben wij wel. En wat doen wij vrouwen altijd moeite om dat weg te halen. Dus mannen willen vrouwen zonder ongewenst haar. Vrouwen horen namelijk geen ongewenst haar te hebben. Wij moeten alles netjes bijhouden. Mannen hebben namelijk een voorkeur aan een gladde huid. Alles moet glad zijn. Dit vinden ze zelfs vaak nog belangrijker dan make-up. Scheren dus ladies! Of beter; wax die hele boel. Zo ben je een maand lang haarloos! Heerlijk schoon en glad voelt dat aan 😀

5. Ingewikkelde kapsel
Integendeel tot mijn vorig punt, houden mannen niet van een ingewikkelde kapsel. Geen opgestoken haar wat nu een trend is. Dat hoeft allemaal niet. Hou het op een zo natuurlijk mogelijk kapsel. Het liefst los of in een staart. Mannen vinden dit fijner om te zien en ook om aan te raken. Lekker spelen met je haren haha 😀 Dus geen plakkerige gels, hairspray, gekke haar accessoires en andere frutsels. Oh en ook zien ze je het liefst met je eigen haarkleur. Kom niet met gekke kleuren haar of ander neppe dingen, zoals extensions.

makeup_o_485135

Kortom; mannen houden niet van make-up. Het liefst ben je puur natuur; zowel gezicht als kapsel. Maar neem het puur natuur niet al te serieus! Ongewenst haar, daar zijn mannen allergisch voor. Het liefst heb je een gladde huid, zonder make-up of ander troep. Can I get an amen?

Wat vind jij van deze afknappers? Ben jij het mee eens of oneens? Heb jij andere afknappers?

14 thoughts on “Column: 5 afknappers volgens mannen

  1. Als man kan ik alleen maar zeggen dat je gelijk hebt. Dit is wat wij (ik) willen. En wat haar betreft hebben we nog liever los hangend haar dan in een staartje. En geverfd is niet erg, zolang het maar een natuurlijke kleur is.
    p.s. de nummering klopt niet. Geen punt 3 en twee keer punt 5 🙂

  2. Hahaha leuk artikel. Een jongen van stage begon laatst nog een heel verhaal over hoe lelijk hij make up bij vrouwen vindt. Een beetje make up is volgens hem nog wel prima, maar geen plamuur, want dan zien vrouwen er van een afstand vaak mooi uit en dan blijken ze super lelijk te zijn van dichtbij. Tenminste, dat was zijn oordeel, dus dat klopt wel met jouw verhaal. En over die glitters.. mijn vriend houdt totaal niet van glitter. Niet alleen bij oogschaduw, maar gewoon bij niks. Alleen op mijn nagels is het prima. Maar als ik mijn super mooie subtiele highlighter van Inglot draag gaat hij al klagen dat ik glitter op mijn gezicht heb. En bedankt haha.

  3. Pingback: Column: 5 afknappers volgens mannen #2 | Just Kaoutar

Geef een reactie

