Inspiration

Inspiration: Burned model

o-TURIA-PITT-facebook

Turia Pitt after

 

(Voor de mensen die niet tegen verbrandde mensen kunnen. Ik raad je aan dan niet op dit artikel te klikken!) Want ik ga het vandaag over een inspiration hebben. Het zwaar verbrande model Turia Pitt stond op de cover van het julinummer van het Australische tijdschrift Women’s Weekly. Hoe het komt dat ze zo verbrand is? Lees verder om hier achter te komen!

In 2011 kwam model Pitt tijdens een marathon in West-Australië terecht in een bosbrand. Zo werd Turia letterlijk in een vuurzee ingesloten. Om zichzelf te redden rende ze door de vlammenzee heen. Daarbij raakte 64 procent van haar lichaam ernstig verbrand en verloor ze al haar vingers van haar rechterhand.

Gelukkig overleefde ze het vuur, maar daarna kwam een lang revalidatieproces. In Sydney werd ze geopereerd aan haar brandwonden. Haar man richt zich nu op het volledige zorg van zijn vrouw. Met haar hoop en kracht is zij voor mij een grote inspiratie: We zijn zoveel meer dan alleen maar een lichaam. Ik mocht niet toelaten dat dit ongeluk de rest van mijn leven zou bepalen. We leven maar één keer. Je kan in een hoekje zitten kniezen of naar buiten treden en vechten. Ik voel me nu de gelukkigste vrouw op aarde.

Op social media is enthousiast gereageerd op het besluit van het tijdschrift. Zo tweet iemand: Ik denk niet dat ik ooit zo’n goede cover heb gezien. En iemand anders: Deze cover doet alle covers van andere bladen direct in het niet vallen. Pitt vindt het poseren voor de cover van Women’s Weekly een enorme eer. Ze tweet zelf: Bedankt Women’s Weekly, dat ik op de cover van het julinummer mag staan.

342212-6229ace4-0aee-11e3-8143-1b6c6541b881

Turia Pitt before

 

One thought on “Inspiration: Burned model

Geef een reactie

