Bizarre Beauty/Inspiration

Bizarre Beauty: Topmodel met huidziekte nieuw gezicht van Diesel

10299782_238488339677773_1070907015_n

Meet 19-jarige Winnie Harlow. Ondanks dat ze de huidziekte Vitiligo heeft, schopt zij het tot succesvol model. Nu is ze het nieuw gezicht van Diesel. Ook sleept ze belangrijke opdrachten van Desigual naar binnen. Haar definitieve doorbraak is een feit! Ben je benieuwd naar dit topmodel? Lees dan verder!

Toen Winnie vier jaar was, kreeg ze te horen dat ze aan de aandoening Vitiligo kleed. Vanwege de witte vlakken in combinatie met haar donkere huid, noemden haar klasgenoten ‘zebra’ en ‘koe.’ Nu, ruim vijftien jaar later is het contrast omgeslagen. Men overlaadt haar met complimentjes, vanwege haar opvallende look. Verder is ze zeer populair op social media. Met honderdduizenden volgers is dit topmodel populair te noemen. Onlangs ging ze terug naar haar middelbare school om te vertellen over haar aandoening, het pesten én de discriminatie waarmee ze te maken kreeg.

Naamloos
Ze vertelt het volgende over het pesten: ,,Mensen hebben een bruine of blanke huid, ik heb beide. Ik werd als kind veel gepest, dat was voor mij een heel vervelende periode. Ik heb zelfs aan zelfmoord gedacht, maar toch heb ik doorgezet.”

Bij America’s Next Top Model pakt ze ook haar kans. Daar zegt ze het volgende tegen Tyra Banks: ,,Het heeft nu allemaal in mijn voordeel uitgepakt. Ik kreeg er vrede mee dat ik er zo ‘origineel’ uitzag. Ik zag mezelf graag en daardoor heb ik mijn kansen kunnen pakken. Ik dank God daarvoor.”http://www.youtube.com/watch?v=LSbJYv0qMgc

Wat vind jij ervan dat een vrouw met huidziekte model is?
4 thoughts on “Bizarre Beauty: Topmodel met huidziekte nieuw gezicht van Diesel

Geef een reactie

