Movie

Must see movie: Omar m’a tuer

omarmatuer

‘Kaoutar, wil je een goede film zien?’ En zo kreeg ik het film ‘Omar M’a Tuer’ te zien. Een zeer indrukwekkend en heftige film. Dat het nog ook waargebeurd rechtbankdrama is, maakt het voor mij extra heftig. Het verhaal is zeer bizar. Zo bizar dat je denkt dat het alleen maar in films kan gebeuren. Dus wil je een aangrijpend waargebeurd verhaal zien? Dan raad ik je deze film zeker aan!

Op zondag 23 juni 1991 wordt mevrouw Ghislaine Marchal vermoord aangetroffen in haar woning in Mougins. Twee dagen later wordt Omar Raddad, haar tuinier, gearresteerd en meteen opgesloten in de gevangenis van Grasse. Hij zegt weinig, verstaat amper Frans en ziet er kalm en serieus uit. Op de muur stonden de grammaticaal incorrecte woorden Omar m’a tuer (Omar heeft mij vermoorden), geschreven met haar eigen bloed en waarmee Omar duidelijk aangewezen wordt als moordenaar. Het bewijs is onomstotelijk en Omar wordt veroordeeld voor moord. Drie jaar later echter begint een schrijver die overtuigd is van Omars onschuld zijn eigen onderzoek.

Het is dus een zeer aangrijpend verhaal. De echte Omar, heeft tot de dag van vandaag hier zeer veel last van. Wisten jullie ook dat de film in 2012 is genomineerd voor een Oscar? Dat zegt al iets over de film zelf! De film bleef nog wekenlang in mijn gedachten. Ow het is wel een Franse film. Dat zeg ik maar erbij omdat sommige mensen niet van Frans houden. Maar ik heb er geen last van gehad. De film zal je ook geen moment vervelen, geloof me. Nog steeds niet overtuigd? Check de trailer hieronder!

Heb jij deze film gezien of zou jij deze film willen zien?

 

2 thoughts on “Must see movie: Omar m’a tuer

Geef een reactie

