Column/Love

Column: 50 redenen waarom ik single ben

Nu het weekend weer inzicht is, is het tijd voor een heerlijk ontspanningsmoment. Deze week niet met een column voor jullie. Of een geniaal idee zoals Jan Kooijman in een ondergoedcampagne (dat heeft ie niet, maar oke ik zie hem graag). Nee, het is een fijne lijst met 50 redenen waarom ik (en misschien ook jij als lezer) nog steeds vrijgezel ben. NSMBL bedankt!

Dus vanaf nu kan men ook stoppen met de vraag “waarom ben je vrijgezel?”. Kies maar uit zal ik zeggen! En nee, je hoeft mij nu echt niet zielig te vinden, want wat kan vrijgezel zijn toch fijn zijn. Dus tataaaa, 50x redenen waarom ik nog steeds vrijgezel ben:

1. Omdat het zo veel makkelijker is om thuis op de bank te blijven hangen. Je hebt toch al voor Netflix betaald, dan kun je er maar beter gebruik van maken. Studentje hè

2. Je wil niet zo close worden met iemand dat diegene erachter kan komen hoeveel Game of Thrones je eigenlijk kijkt. Of Heel Holland Bakt, Catfish, Geer en Goor, All You Need Is Love, Boer zoekt Vrouw, Koffietijd….

3. Je verwacht je nieuwe liefde te vinden door naar links of naar rechts te swipen. Toch werkt dat ook niet, zelf ondervonden (misschien goed om dit onderwerp uit te diepen in een andere blog…)

4. Omdat je je nooit zo wulps zou kunnen bewegen als Beyoncé in die clip van Partition. Kunnen andere vrouwen dat wel? Ben je dan echt zo’n houten Klaas? Het is maar veiliger om gewoon nooit meer te dansen. Of seks te hebben.

5. Er is altijd wel een knapper iemand om te stalken op Instagram.

6. Naaktfoto’s. Doen andere mensen dat? Moet jij dat nou ook doen? Hoe? Ik vind foto’s van piemels echt niet aantrekkelijk, dus die mag je houden

7. Je carrière is nu even belangrijker. Punt.

8. Omdat je geen zin hebt om er na vier dates achter te komen dat hij óók gewoon een klootzak is. Tijd is geld, mensen

9. Je hebt niet eens de discipline en het geduld om een boek uit te lezen, laat zijn je eigen liefdesverhaal af te maken.

10. Je gaat liever uit met vriendinnen op vrijdagavond. Als ik dan geen ‘hapjes’ hoef te maken

11. Omdat je dan Facebook official moet gaan en dat is weer zo’n gedoe.

12. Omdat jullie toch nooit zo perfect worden als Jay en Bey. En ruzie maken in liften ben ik sowieso niet goed in

13. Omdat je het eigenlijk niet wil toegeven aan je ouders.

14. Je hebt geen zin meer om te daten met mensen waarvan je weet dat ze niet de ware zijn. Opvullingsmateriaal

15. Omdat hij er nooit uit zal zien als Ryan Gosling. Damn

16. Omdat jij er nooit uit zal zien als Eva Mendes. Damn, bitch

17. Omdat je liever een sms’je stuurt dan dat je iemand face-to-face spreekt.

18. Je verwacht altijd dat ze wel iemand kunnen krijgen die knapper, grappiger, leuker of romantischer is. Het gras-aan-de-overkant-syndroom

19. Seks is leuk, 10 minuten knuffelen is leuk, daarna wil je slapen. Het is het niet waard om die struggle iedere avond duidelijk te maken, en de gedachte dat je niet meer iedere avond kan starfishen in je tweepersoonsbed staat je tegen. Ik slaap het liefst diagonaal

20. Omdat deze generatie niet van brunchen houdt. What ever happened to brunch?

21. Daten staat gelijk aan een sms’je om twee uur ‘s nachts.

22. Omdat het makkelijk is om je achter een scherm te verbergen en alles zo leuk mogelijk te formuleren. In het echt kan ik misschien wat tegenvallen

23. Je meest recente vorm van zelfreflectie was toen je ‘Travel / Dance / Family / Friends / Dream’ in je Instagram bio schreef.

24. Je weet niet wat je met een date moet gaan doen. Eten is awkward, thuis uitnodigen suggereert te veel, bij een film spreek je elkaar niet… Biertje maar weer?

25. Je hebt zo veel mogelijkheden tot casual seks, maar het groeit nooit uit tot meer.

26. Je bent te chicken om toe te geven hoe je je voelt.

27. Omdat er vaak nogal een verschil zit tussen Facebook en je echte face.

28. Joggingbroek.

29. Omdat je beenhaar een stuk langer is dan je acceptabel vindt, maar hell no dat je vandaag gaat scheren. Morgen , denk ik…

30. Omdat je ex je niet met rust laat op alle vormen van social media.

31. Niemand houdt van dezelfde absurde TV-series als jij.

32. Omdat je dolgraag alleen bent.

33. Je hebt geen zin om je te moeten bemoeien met andermans problemen.

34. Omdat heel veel mensen gek zijn. Behalve jij. Jij bent niet gek.Spijker op z’n kop

35. De enige man die je het afgelopen weekend hebt gezien was de pizzabezorger. En m’n papa

36. Omdat je al eerder gekwetst bent. (…)

37. Als je gaat daten moet je iemand echt leren kennen. Vragen en antwoorden, ain’t nobody got time for that.

38. Je weet toch wel dat het weer verkeerd gaat. Lekker positief zus!

39. Ondanks dat je er 7 verschillende Pinterest-boards over bijhoudt, maakt de gedachte van trouwen je kotsmisselijk. Vergeet het angstzweet niet

40. Je kunt bij iedere persoon wel iets vinden waar je je kapot aan ergert.

41. Je hebt geen zin om iemand aan je ouders voor te stellen.

42. Je hebt geen zin om zijn ouders te ontmoeten. Of mijn schoonouders kunnen geen kinderen krijgen

43. Omdat je vast wel een keer de ware tegenkomt, toch?

44. Omdat niemand tegenwoordig meer weet wat ‘ie wil. Been there, done that

45. Omdat de timing nooit perfect is.

46. Je hebt al minstens drie dagen dezelfde sokken aan.

47. Omdat het super makkelijk is om te stoppen met sms’en en door te gaan naar de volgende. Next please

48. Als je eenmaal verliefd bent, schrik je van je eigen obsessieve gedrag. Het is maar beter als je nooit meer contact met hem opneemt, jij psychopaat.

49. Omdat je op zondag standaard in je pyjama zit te stinken terwijl je een heel seizoen van The Simple Life verslindt. Dat soort dingen moet je alleen doen.

50. We hebben nog de rest van ons leven om iemand te vinden.Hell yeah

Bron: NSMBL.nl

3 thoughts on “Column: 50 redenen waarom ik single ben

  1. WHAHAHHAA Ja dusdat, Meisje, ik blijf forever alone! Ik ben eigenlijk een heks van binnen, en dat wilt niemand meemaken 😛 En toch blijf ik hopen op een wonder…. haha! Het komt wel goed met ons 😉

    • Mwhauhahaha! Ik voel je Maddie! Heb precies hetzelfde 😀 Ik denk dat zodra iemand mij echt leert kennen, en meemaakt hoe gek ik ben, dat diegene gillend gaat wegrennen! En ik geloof niet dat jij echt een heks bent hoor! Haha hoop het, kan geen Valentijnsdag meer zien/horen/meemaken T_T

  2. Hallo meid! Ik ben vandaag voor het eerst op je blog gekomen! Leuke berichtjes had je bij mijn posts achter gelaten! Ik ga je volgen via bloglovin 🙂 Ontopic: Ik heb een vriend, maar single zijn heeft zo ook z’n voordelen. Lekker meer vrijheid en geen bezoekjes aan lastige schoonfamilie zijn denk ik de beste hahahaha! Ik heb sinds kort een facebook group opgericht waar bloggers hun posts kunnen spammen, en zo meer bezoekers naar hun site kunnen laten komen. Via deze link https://www.facebook.com/groups/blogpostupdate/ Kun jij lid worden! Liefs, Roxanne

Geef een reactie

