Beauty/Trend Online

Trend Online: #nomakeup

nomakeup-selfie-viral-trend

Dames opgelet! Leg de mascara, lipstick en rouge weg: Weg met make-up & hellooo natural beauty!

Nou vraag je je zeker af wie zegt dat? Zangeres Colbie Caillat begon met deze trend. In haar liedje ‘Try’ zingt ze dat ze het zat is. Zat dat ons maatschappij zo een strenge schoonheidsideaal heeft. Vrouwen moeten er zo mooi mogelijk uitzien, en dat kan volgens de maatschappij alleen met tonnen make-up. Maar dat kan ook zonder make-up. Daarom roept ze vrouwen op om make-uploos de deur uit te gaan. Make-up is uit.

Haar oproep is een mega succes. De clip is op YouTube meer dan 8,5 miljoen keer bekeken. Ook is er een anti-make-up trend via social media op gang onder de hashtag no-make-up.

Maar ook celebs nemen massaal deel aan de no-make-up trend. Lady Gaga, Beyonce, Cameron Diaz en Doutzen Kroes plaatsen volop make-uploze selfies. Volgens Annie van Wonderen van I love fashion news:“Je ziet steeds meer mensen die op Twitter en Instagram de hashtag no-make-up of nofilter gebruiken. Mensen willen laten zien dat ze ook zonder cosmetica of filter mooi kunnen zijn.”

Annic vindt dit een goede ontwikkeling: “Er zijn veel jongeren actief op sociale media. Die kan je nu laten zien dat je ook mooi kunt zijn zonder toevoegingen. Zij stimuleren elkaar.”

doutzenkroes_0

Ben jij onzeker over hoe je eruit ziet zonder make-up? De volgend artikel gaat over hoe jij ook een natural babe kunt worden! Dus wordt vervolgd..

Wat vind jij van de no-make-up trend?

 

4 thoughts on “Trend Online: #nomakeup

  1. Deze week toevallig een item hier over gezien bij EditieNL. Daarin beweerde een visagiste dat no-make-up niet zonder make-up is, maar met niet zichtbare make-up. Want zonder make-up kan gewoon niet. Waarschijnlijk is ze bang dat ze haar baantje kwijt raakt als niemand make-up draagt.
    Ik doe trouwens al heel mijn leven aan de no-make-up trend 😉

  2. Ik heb me ook al weeeeeeeken niet meer opgemaakt. Kan heel goed zonder make-up. Al is zo af en toe lekker tutten wel leuk! 😉

  3. Uhmm, tja no-make-up, niet echt mijn ding. Niet dat ik mijn gezicht dichtsmeer ofzo, alleen zonder mascara?! Nee, die doe ik toch liever op! Wel stoer! :)xoxo

Geef een reactie

