Cooking

Recept: Strawberry Banana Smoothie

Tijdens warme dagen kan een lekker koud drankje verfrissend werken. Daarom is het ook erg leuk om zelf je eigen verse drankjes te maken. En omdat ik groot fan ben van verfrissende drankjes, wil ik deze recept met jullie delen. Ik heb het over smoothies! Lekker verfrissend, heerlijk van smaak en nog ook gezond. Het is heel simpel en snel klaar te maken. Ik noem het zelf de Strawberry Banana Smoothie. Natuurlijk kan je er zelf ook andere ingrediënten toevoegen. Zo voeg ik soms mango toe. Hier is het recept voor de lekkerste smoothie ever :p

Categorieën

Soort keuken: Gezond
Soort gerecht: Drankje
Hoofdingrediënt: Aardbei, Banaan
Bereidingstijd: 10 minuten
Aantal personen: 6

Ingrediënten

Strawberry Banana Smoothie

  • 4 aardbeien
  • 1 banaan
  • 3 eetlepels honing
  • 4 ijsblokjes
  • 2 eetlepels vanilleyoghurt
  • 250 gram halfvolle melk

strawberry-banana-mango-smoothies_large

Extra benodigdheden

  • Blender of mixer
  • Kom
  • Maatbeker

Bereidingswijze

Stap 1: Maak de 4 aardbeien en banaan schoon en was ze goed.
Stap 2: Snij de aardbeien en banaan in stukken.
Stap 3: Stop de aardbeien en banaan in de mixer.
Stap 4: Voeg 2 eetlepels vanilleyoghurt in de blender toe.
Stap 5: Voeg 3 eetlepels honing toe.
Stap 6: 250 gram melk in een meetbeker afmeten en de melk toevoegen.
Stap 7: Nog ijsklontjes toevoegen.
Stap 8: En blenden maar!

De aardbei-banaan smoothie is klaar!

Variatietips: Voeg er eens 2 takjes verse munt aan toe voor een extra frisse smaak, deze kun je toevoegen tijdens het blenden van je smoothie. Of voeg er mango toe voor een nog frisser smaak en een lekker variatie.

Wat is jouw lievelingssmoothie?

Xx Kaoutar

il_fullxfull.88465375

5 thoughts on “Recept: Strawberry Banana Smoothie

  1. Hhmmmm lekker! jammergenoeg ben ik allergisch voor rauwe banaan 😦 Mijn recept komt ook online, maar niet zo uitgebreid als die van jouw. :p

  2. Hmmm lekker! Ik vind het alleen zo zonde om al dat fruit in een smoothie te veranderen, haha. Klinkt heel raar, maar als ik een bak aardbeien voor mijn neus heb staan eet ik ze liever lekker op dan dat ik ze in een blender gooi en tot een sapje pureer :p

Geef een reactie

