Column/Funny

Column: Catch the bus platvoet

Dat moment wanneer je op het busstation staat te wachten op je bus en er iemand langs komt sjeezen op hakken om haar bus te halen die klaar staat voor vertrek..

Ik vind dat altijd zo’n grappig tafereel.. Tas om haar nek, nog een tas aan haar hand ( ik weet hoe zwaar vrouwentassen zijn, alsof er bakstenen in zitten..) en met beide armen rent! Met een hand paniekerig zwaaiend in de lucht naar de buschauffeur, die nietsvermoedend voor zich uit zit te staren..

Ik kijk altijd mee, ik kom van mijn bankje af en ga er echt voor staan.. Vol spanning kijk ik toe hoe die dikke opgezwollen platvoeten over het asfalt denderen..

BusPark_Print_FINAL-1024x724
Ik heb met haar te doen en iets in mij begint te roepen: “Kom op miss platvoet, je kunt het, kom op!!!”
Ik moet mezelf inhouden om haar niet toe te juichen en aan te moedigen..
“Ja, ja bijna..”
“Ze haalt het, ze haalt het niet”
Ik voel met haar mee, en kijk naar de buschauffeur die nog steeds voor zich uit loopt te staren..
“Kijk naar links, pannenkoek!”
Ik kijk weer naar miss platvoet: “Ze haalt het, bijna, nog even doorzetten, kom op harder rennen, ja jaaaa, neeeeeee”
“Ow nee de bus begint te rijden, neeeeeeeeee stop, please stop..”

Run-For-The-Bus-And-Miss-It-595.png
En net dat de bus weg wil draaien ziet de buschauffeur die arme ziel met een rood hoofd, hijgend en puffend naast zijn bus staan..
“Yaaaaaaaaay, ons platvoet heeft het gehaald..!”
Een gevoel van opluchting en blijdschap overmand mij!
Mijn ogen schieten vol en het scheelt niet veel of ik ging op mijn bankje staan en applaudisseren..
We hebben gewonnen platvoet, yaaay!!

Ik weet het, ik ben raar… -_-

Ren jij weleens voor de bus?

9 thoughts on “Column: Catch the bus platvoet

  1. HAHAHAHAHA Geweldig geschreven πŸ™‚ Ik heb respect voor vrouwen die op hoge hakken met hun tassen vol met bakstenen kunnen rennen! Ikzelf kan niet lopen op hakken πŸ˜› dus, vandaar. Maar ik zie ’t ook vaak gebeuren dat er iemand rent, en vind t ook altijd spannend kunnen ze naar binnen of niet πŸ˜› Als het wel zo is ben ik zo opgelucht voor ze πŸ˜‰ En als niet, vind ik dat erg onacceptabel!(Maar soms kan het ook niet anders, ze kunnen niet eeuwig blijven wachten!) Ik ren ook vaak voor de bus of tram, omdat ik vaak iets te laat wegga πŸ˜› En ren jij weleens voor de bus of tram? πŸ˜‰

  2. Dankje! Wat leuk dat je het ook spannend vind! Moedig jij ze stiekem ook aan? Sinds ik een keer klem kwam te zitten door de metrodeur (ik rende heel hard voor de metro),ren ik niet meer voor geen enkel vervoer :p

  3. Hihi ja ik denk dan ook aan de tram- of busbestuurder, blijf aub staan, doe niet blind en wees attent, laat deze mensen in je voertuig πŸ˜‰ Ohhhh echt..:| Dat lijkt me vreselijk. Ik heb ooit met mijn rugzak in de metro vast gezeten, was ik een brugpieper.. Waaaaay back. Dat was ook geen pretje. Ik begrijp dat je er niet meer voor rent ..

  4. Ik vind het geweldig om te zien, hoe mensen altijd rennen voor de bus of trein. Zelf ren ik nooit voor de bus/trein/tram (wat dan ook). Ik wacht liever tot de volgende.

  5. Haha, erg leuk om te lezen! Ik had vroeger altijd maar 3 min om over te stappen, dat was dus altijd rennen. 1 keer zag een treinconducteur mij hijgend bovenaan de trap staan, alle deuren waren al dicht, maar die deur waar de conducteur stond niet. Hij bleef wachten! Zal het nooit meer vergeten! ❀ hahaha

  6. Geweldig beschreven!
    Toch blijft voor mij een verhoogde hak aantrekkelijk.

    Elke ochtend zie ik een vrouw hollen om haar bus te halen.
    En elke ochtend zie ik de buschauffeur wegrijden zonder te reageren op haar hollen en zwaaien.

    Bij die stationsbushalte stoppen blijkbaar alleen maar sadisten ….

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

