News Flash

Newsflash: Racisme & Discriminatie

Racisme en discriminatie? Nee, dat komt niet voor in Nederland. Nou dat zou je denken, want vandaag las ik een schokkend bericht. En ja het speelt zich af in Nederland! Ik kreeg rillingen over mijn hele lichaam toen ik dit las. Ben je benieuwd? Lees verder!

Mike de Wilde Electronics uit Arnhem (Een elektronicabedrijf) plaatst een vacature voor een stagiair. Volgens hun een vacature voor iemand die handig is met internet, computerprogramma’s, en ervaring heeft met verkoop. Je denkt zeker, wat is het probleem?

Nou sollicitant Jeffrey Koorndijk reageert op deze vacature. Een medewerker stuurt de mail met de reden van de afwijzing. Maar hij stuurt het niet naar zijn collega… Nee, hij stuurt het door naar sollicitant Jeffrey Koorndijk zelf! Jeffrey plaatst de mail meteen online via Facebook en Twitter.

h6dgs8

In het mailtje staat het volgende (zie hierboven): ‘Heb nog even gekeken, is niks. Ten eerste heeft hij een donkere huidskleur (neger). En op zijn CV weinig tot geen ervaring met computers.’

En zo ontstaat een rel. Veel mensen spreken schande van de discriminatie. Jeffrey heeft aangifte tegen het bedrijf gedaan wegens discriminatie en racisme.

Volgens het bedrijf zelf: ‘We hebben een fout gemaakt.’

Ik vind dit zeer schokkend! Dus hij is niks, omdat hij een neger is? En dat nog ook ten eerste? Hoe bekrompen zijn deze mensen… Als ze hem nou hadden afgewezen wegens de tweede reden, dan kon ik het nog begrijpen. Maar niet vanwege huidskleur of ander racistische argumenten. Dit gun ik niemand. Racisme in Nederland? Nee, joh! Silly me… Jeffrey, ik hoop vurig dat je een leuke stagebedrijf gaat vinden! 

Update: Volgens Mike de Wilde Electronics ging het om een ‘interne grap.’

foto-14-468x350

Bron: Telegraaf

5 thoughts on “Newsflash: Racisme & Discriminatie

  1. Zulke ‘grapjes’ moet je gewoon niet maken. Ten eerste is het gewoon van laag niveau, ten tweede kan het (zoals in dit geval) erg kwetsend zijn. Ik hoop dat die man uit zijn functie wordt verheven, want zoiets kan je niet maken als een bedrijfsleider, echt niet professioneel.

Geef een reactie

