Apps

App: Photo apps

Een echte fotograaf ben je tegenwoordig al met je mobiele telefoon. De App Store staat vol met leuke apps, van spelletjes tot apps waarmee je fotoโ€™s kunt bewerken. Ik gebruik zelf veel foto apps om mijn foto’s te bewerken. Dus tijd voor een overzicht van vijf leukste (gratis) foto apps.* ๐Ÿ˜€

Instagram

Cover art

Instagram is de bekendste app uit dit rijtje. Het is een zeer populaire app, omdat je namelijk zowel foto’s kan bewerken en ook een sociaal netwerk is. Men kan accounts volgen en op foto’s reageren.

Voor mij is Instagram een van mijn favoriete app, want het bewerkt de foto’s kwalitatief mooi en je vrienden kunnen erop reageren. Ik kan geen nadelen bedenken, dus allemaal Instagram downloaden ๐Ÿ˜€

Instagram is beschikbaar voor iPhone en Android.

PhotoFunia

Cover art

Met PhotoFunia kan je jouw gezicht op een billboard, een fotoboek, of in pop-art zetten. Het grappige is dat je de foto niet hoeft te knippen of plakken. De app vindt namelijk het gezicht zelf en past het daarop aan.

Deze app is zeer origineel. Wie wilt zichzelf nou niet in een billboard zien? Het enige nadeel is dat voor de effecten WiFi- of ander internetverbinding nodig is.

PhotoFunia is beschikbaar voor iPhone en Android.

FotoRus

Cover art

Maak speelse foto’s met FotoRus. Er zijn verschillende stijlen verkrijgbaar zoals pro bewerken, collages, magazine-stijl collages en ander creatieve effecten.

FotoRus is vergelijkbaar met Instagram. Wat ik soms wel jammer van FotoRus vind, is dat de kwaliteit van foto’s soms wat minder wordt na het bewerken van een foto.

FotoRus is beschikbaar voor iPhone en Android.

Sketch Guru

Cover art

Sketch Guru is eenย  app om (potlood)schets van jouw foto’s te maken. Er zijn 13 soorten effecten te onderscheiden zoals kleurpotlood schets, stripschets, print en waterverf.

Er zijn dus verschillende effecten te vinden, maar toch vind ik comic schets het leukste. Dan lijkt het alsof je rechtstreeks uit een strip komt. Sketch Guru is een super app met veel keuzes en mogelijkheden.ย  ๐Ÿ™‚

De app is beschikbaar voor iPhone en Android.

Photo Grid

Cover art

Als laatste Photo Grid. Deze collage maker is ongelooflijk eenvoudig te gebruiken. Er zijn veel lay-outs voor wallpapers, foto muren, albums en collages te vinden.

Wat ik zo goed aan de app vind, is dat de foto’s ondanks bewerkingen zo goed blijven. Verder kan je door je tel te schudden, gemakkelijk de pics wisselen van plek.

Photo Grid is beschikbaar voor iPhone en Android.

Nou ik heb mijn top 5 favoriete photo apps genoemd. Ik hoop dat jullie iets aan hadden ๐Ÿ˜€

Welke leuke foto app ken jij?

*(De meeste apps zijn geschikt voor Iphone en Androids. Sommige zijn te gebruiken met BlackBerry en Windows Phone. Al deze apps gebruik ik met mijn Samsung en zijn gratis verkrijgbaar!)

5 thoughts on “App: Photo apps

  1. Ik gebruik eigenlijk geen foto apps, ik bewerk mijn foto’s meestal in Photoshop, aangezien je daarbij echt compleet vrij bent om te doen wat je wilt, en zoals je het wilt.

    Wat ik wel een leuke app vind, en die is niet voor het bewerken van foto’s, is Snapchat. HIermee kan je foto’s naar vrienden sturen, die ze dan voor een beperkte tijd kunnen openen.

      • Ik kan ook alleen maar de basis van photoshop hoor, niet veel bijzonders. Maar het is vrij makkelijk te leren! Gewoon ermee beginnen, dan kom je er vanzelf wel achter, of tutorials bekijken ๐Ÿ™‚

  2. I wish to show my admiration for your kind-heartedness in support of persons who must have help with this area. Your personal commitment to getting the solution throughout came to be surprisingly productive and have without exception encouraged folks like me to achieve their desired goals. Your new insightful tips and hints implies so much a person like me and a whole lot more to my office workers. Thanks a lot; from all of us.

Geef een reactie

