Beauty

Beauty: Witte tanden

Iedereen wilt wel een perfect Hollywood smile! De laatste tijd krijg ik veel complimenten over mijn tanden. Ze blijken opeens wit te zijn ofzo haha :p En omdat ik natuurlijk iedereen witte tanden gun, wil ik graag mijn tips onthullen. Hierbij mijn tips & tricks voor wit(tere) tanden šŸ˜€

photo-of-model-with-white-teeth

1. Elektrische tandenborstel
Poets twee keer per dag minimaal twee minuten je tanden,Ā het liefst elektrisch. Elke ochtend en avond je tanden poetsen is de bedoeling, maar ik poets mijn tanden altijd drie keer per dag XD Mijn tandarts raadt het ook altijd aan en het schijnt je tanden beter te reinigen. Elektrisch tandenpoetsen maakt trouwens de juiste poetsbewegingen en verwijderd makkelijk tandplak.

2. Eet aardbei
Wist je dat aardbeien jouw tanden ook witter maken? Ze zijn dus niet alleen superlekker, maar bevatten ook een bepaalde zuur waardoor je tanden witter worden. Je kunt met een aardbei langs je tanden wrijven, het etenĀ of je kunt een aardbei pureren en je tanden er mee poetsen. Maar let wel op! Doe dit niet meer dan drie keer per week. Te veel zuur is namelijk ook niet goed voor je tanden.

tumblr_m33em1Yy651qep56go1_500_large

3. GebruikĀ whitening tandpasta
Tegenwoordig heb je veel whitening tandpasta’s op de markt. En geloof het of niet, de tandpasta’s werken wel goed! Whitening tandpastaā€™s zijn tegenwoordig ook veilig om te gebruiken. Persoonlijk gebruik ik de Pearl Drops tandpastaĀ en ik ben er heel tevreden mee. Verder combineer ik het met Aquafresh tandpasta (mijn favoriete tandpasta merk om de frisse adem die je krijgt) en poetsen maar!

4. Vermijd koffie & cola
Boosdoeners voor verkleurde tanden zijn de drankjes rode wijn, thee, koffie en cola.Ā Little reminder: als het drankje donker is, dan is de kans groot dat het je tanden verkleurd. Het beste kan je ze vermijden, maar als jeĀ het toch wilt drinken zijn daarvoor ook wat tips. Spoel na een kop koffie je mond met water. En probeerĀ cola of ander frisdrankĀ zoveel mogelijk met een rietje te drinken.

tumblr_lxrak0dysa1qktz5qo1_500

5. Flossen
Flossdraad en tandenstokers zijn musthaves voor witte(re) tanden. Want zelfs na goed poetsen, blijven er altijd restjes tussen je tanden zitten die moeilijk weg te krijgen zijn. Dus probeer er een gewoonte te maken om elke dag te flossen. Het houdt trouwens je tandvlees ook gezond!

Nou dit waren mijn tips & tricks voor witte tanden. Wat is jouw tip voor een stralend gebit?

10 thoughts on “Beauty: Witte tanden

  1. Wat ik als groot theeliefhebber helaas heb geleerd: elke dag minimaal een kop sterke thee drinken in ook niet goed voor de witheid van je tanden. Maar daar ga ik mooi niet mee stoppen! Wel zit ik er aan te denken om mijn tanden ooit te laten bleken, omdat ik mij zo erg aan die gelige aanslag irriteer. Maar aan de andere kant zijn er belangrijkere dingen haha.

  2. Goed artikel, Kaoutar! Helaas drink ik (voor al tijdens deze koude dagen) wel vaak thee haha. Had ook ooit ergens een keer gelezen dat het wrijven van de binnenkant van de schil van een banaan over je tanden ook kan zorgen voor wittere tanden. Ik weet niet of dit echt zo is.

Geef een reactie

