Fashion

Fashion: Topshop Amsterdam

Maandagochtend 9 september 2013 opende de Britse modeketen zijn deuren. Volgens De Telegraaf stond er een lange rijen vol met fashionista’s voor de Bijenkorf. De Topshop winkel is te vinden op de eerste verdieping in de Amsterdamse Bijenkorf. Ik nam een kijkje bij deze modeketen, die zichzelf omschrijft als een unieke en betaalbare winkel. Benieuwd naar? Lees dan verder.

2013-09-05 12.20.27

Ik had al veel over deze winkel gehoord, zoals dat ze mooie kleren verkopen. Maar ook dat modemeisjes een ticket naar Londen boeken om een dag in deze winkel te doorbrengen. Het blijkt een walhalla voor fashion lovers te zijn. Maar ook dat stijliconen Beyonce en Kate Moss een aantal keer collecties hebben ontworpen voor deze merk. Vol hoge verwachtingen ging ik naar de Bijenkorf.

Wat zegt Topshop zelf over zijn kleding? Volgens Richard Storer van Topshop: “Topshop focust op stijl; je kunt er mode ontdekken en een unieke look creëren die bij jou past”, Maar ze willen ook uniek en betaalbaar zijn.

2013-09-05 12.20.45

De Topshop is dus op de eerste verdieping te vinden. De vloer is trouwens opgedeeld in een vrouwengedeelte – Topshop – en mannendeel – Topman -. Het viel mij meteen op dat er een huiselijke sfeer heerst. Overal zijn er bloemen en planten te vinden.  Ik keek om mij heen en wist niet naar welke kledingitem ik moest kijken! Er was zoveel leuks te vinden, dat ik zin had om te winkelen. Maar toen ik naar prijskaart ging kijken, schrok ik mij rot. En hoe vaker ik naar een prijskaart keek, hoe meer ik teleurgesteld raakte. Ik ben maar een arm studentje. Zo is alles boven de 50 euro voor mij te duur. En bijna alles wat ik leuk vond, was boven de 50 euro.

2013-09-05 12.21.06

Dus zijn ze uniek qua look en mode? Ja dat wel. Betaalbaar? Voor een arm student zoals ik niet. Maar ik zal zeggen, neem zelf een kijkje. Er hangt een leuke sfeer waardoor je langer blijft hangen dan nodig. De kleding zijn zeker het waard, en als je het geld voor hebt zou ik zeker daar kleding kopen!

Wat vind jij van Topshop en bij jij daar weleens geweest?

XOXO. Kaoutar

2013-09-05 12.21.43

2 thoughts on “Fashion: Topshop Amsterdam

Geef een reactie

