Beauty

Beauty: Slapen met make-up

Wat gebeurd er als je een maand lang met make-up slaapt? Nou dan kan er dit gebeuren…

Daily Mail journaliste Anna Pursglove, sliep een maand lang met al haar make-up op. Het resultaat was schrikbarend… Volgens experts werd haar huid door het experiment wel tien jaar ouder!

Anna nam de proef op de som door een maand lang onder de lakens te gaan zonder haar make-up weg te halen. De regels waren simpel. Een maand lang mocht ze ’s ochtends haar gezicht alleen met water wassen. En iedere dag moest ze opnieuw haar make-up aanbrengen. Al snel merkte Anna verschillen….

slapenmetmakeupNa de eerste nacht kreeg ze last van branderige ogen. Haar vrienden begonnen opmerkingen te maken over hoe moe zij eruitzag. Na een tijdje merkte ze dat haar lippen droog waren en haar ogen ontstoken en opgezwollen. Haar huid was gevoelig met veel roodheid.

Maar ze kreeg ook telkens een gezichtshuid analyse. Volgens haar dermatoloog waren haar rimpels dieper, haar poriën op gezicht groter en haar huid droger. Aan het einde van de test was volgens experts haar huid tien jaar verouderd. How shocking!

Dus dames, elke avond toch maar even goed je gezicht schoonmaken?!

Reinig jij je gezicht elke dag voor het slapengaan?

588d05fc-d052-496f-9749-129848012229OtherImage

6 thoughts on “Beauty: Slapen met make-up

  1. Ik had dit artikel onlangs gelezen en ik was ook wel verwonderd dat het zo’n effect kon hebben. Vroeger reinigde ik mijn gezicht veel te weinig voor het slapengaan maar nu heb ik toch de gewoonte aangenomen het elke avond te doen 🙂

  2. Wow ik wist dat het slecht was om je makeup er niet af te halen maar zo extreem?! Handig artikel, vanaf nu haal ik altijd mijn makeup eraf haha

Geef een reactie

