Column

Column: Sale Monster Shoppers

Elke zomer begint voor mij de ergste shop nachtmerrie: SALE. Ik kan echt heel slecht tegen te drukke winkels, maar de engste SALE kledingzaak van de hele stad is… de Zara. Na de zoveelste sale vermeden te hebben, belandde ik per ongeluk bij de Zara Sale (ik zag de schreeuwerige sale reclame pas later) Nouu wat had ik spijt zeg dat ik überhaupt naar de winkel was gegaan. Ze hadden wel afprijzing tot 90% van de originele prijs, dat wel. Maar de winkel was veranderd in een grote vlooienmarkt. Alles lag door elkaar, kleding op de grond en bij sommige was de prijskaart niet meer te vinden. Het personeel zag je door de winkel vliegen maar niemand die je kon helpen.

tumblr_m6k3uexa3P1qh5p51o1_500_large

Ik kan helemaal niet tegen sales. Want bij sale heb je altijd last van drukte. En sowieso kan ik dus niet tegen drukte. Overvolle winkels waar je nauwelijks een stap kan zetten. Niet vergeten het geduw en getrek. Kassa’s die overuren maken en paskamers waar je de rij al vanaf de deur ziet. En niet te vergeten het gebrek aan frisse lucht.(ik krijg nu al de kriebels als ik hieraan denk)

tumblr_m5u3y5Ytex1qh1s6io1_500_large

En dan over de sale shoppers zelf… Er is iets met sale dat een vrouw veranderd in een monster shopper. De meest lieve huisvrouw begint dan een hebberige, arrogante monster shopper te worden. Het graaien, schelden, vloeken, vieze blikken werpen vliegen om je oren heen. Ze zijn zelfs niet bang om een  beetje geweld te gebruiken. Ook is het dan opeens ‘normaal’ om door de winkel te rennen en kleding uit jouw handen te graaien. Om er vervolgens zelf mee vandoor te gaan, omdat zij – volgens de monster shopper dan – meer recht op hebben. Krijsende vrouwen met een missie op oorlogspad.

sale-bag
Mijn overgebleven stukje geduld en geluk verdween als sneeuw voor de zon toen ik met moeite (lees: op handen en voeten) bij een ‘grabbelbox’ kwam. Ik wist niet wat mij overkwam toen twee vrouwen letterlijk tegen elkaar het lijf ingingen. Allebei wilden ze een lelijk hempje. Dat klein beetje waardigheid en respect lieten zij varen voor een hempje voor 5 euro. Ik had nog popcorn en een stoel nodig om van mijn uitzicht te genieten.

tumblr_malzn2gGCT1r5lbwro1_500_large

Na een kwartiertje bij de Zara hel te hebben doorgebracht, ben ik gillend naar huis gegaan. Met lege handen kwam ik naar buiten. Mij zie je me niet meer bij Sales, ook al is het bij mijn favoriete winkel. Ik shop wel online of in de ochtend, heerlijk rustig en op mijn gemak alles checken. En voor mij de aankomende vijf jaar geen sales meer. Ook al zijn de kleding voor maar vijf euro.

Wat vind jij van sale? En hoe ga jij ermee om?

tumblr_mgyiod5vDM1rqpv6ao1_500_large

2 thoughts on “Column: Sale Monster Shoppers

  1. Oohh ja, de Zara is toch wel de vreselijkste winkel om te zijn als er sale is. Ik ben dol op hun kleding, maar zodra ik al die gillende vrouwen zie, sta ik binnen vijf minuten weer buiten. Morgen echter toch maar een poging wagen, want ik begin een beetje verliefd te worden op de schoenen van de Zara :p

Geef een reactie

