Cooking

Recept: Gevulde pitabrood kip met frisse salade

Zelf ben ik niet echt een kookprinses. Integendeel, vaak heb ik ruzie met de keuken en de keuken met mij. Ik ben best wel onhandig, laat dingen vallen en laat vaak alles verbranden. Nou ben ik dus een kneus in de keuken, maar als ik een gerecht maak, dan maak ik dit gerecht. Het is makkelijk, lekker, en het vult je buik. Kortom mijn lievelingsgerecht! Hierbij het recept voor gevulde pitabrood kip met frisse salade.

67923_156040874587058_983216693_n

Categorieën

Soort keuken: Mediteriaan
Soort gerecht: Lunchgerecht
Hoofdingrediënt: Kip
Bereidingstijd: 25 minuten
Aantal personen: 2

PitaGR_1018764q

Ingrediënten

Gevulde pitabrood kip met frisse salade

  • 200 gram kipfilets
  • olijfolie of zonnebloemolie
  • 1 teentje knoflook
  • 1 ui
  • Snufje zout
  • Versgemalen peper
  • Italiaanse kruiden
  • 2 pitabroodjes
  • 1 zak Franse frietjes
  • Bakje cherry tomaatjes
  • 100 gram rucola
  • 125 gram mozzarella
  • 150 gram zwarte olijven (ongepit)
  • 2 eetlepels mayonaise12933712-frisse-salade-met-cherrytomaatjes-rucola-mozzarella-en-zwarte-olijven-ondiepe-dof

Bereidingswijze

Snijd de kipfilet in reepjes en breng het op smaak met Italiaanse kruiden (mag ook andere kruiden, wat jij wil toevoegen) Marineer het goed en snijd ui en knoflook in snippertjes. Voeg het bij de  kipfilet en meng het allemaal bij elkaar, Laat het ongeveer een half uur marineren. Verwarm de koekenpan met olijfolie of zonnebloemolie. Bak het in hete olie  reepjes gesneden kipfilet goudbruin. Roerbak een paar minuten.

Verwarm of gril de pitabroodjes volgens gebruiksaanwijzing. Bak de Franse frietjes goudbruin in zonnebloemolie. Maak de salade door de cherry tomaatjes, mozzarella, rucola en zwarte olijven te fruiten met olijfolie. Doe dit alles in een kom. Voeg nog 2 eetlepels mayonaise toe aan de salade. Doe een snufje zout en peper bij. Snijd de pitabroodjes open en vul ze met het mengsel en salade.

Wat is jouw lievelingsgerecht en ga jij dit gerecht proberen?

Xx Kaoutar

il_fullxfull.88465375

2 thoughts on “Recept: Gevulde pitabrood kip met frisse salade

Geef een reactie

