Fashion

Report: Amsterdam Fashion Week 2013

Op zondag 15 juli 2013 was ik samen met Sarah naar een modeshow van Dido Yland en Rebecca Ward gegaan.

Voor mij een aparte ervaring. Veel modemeisjes, knappe mannen en mooie vrouwen liepen daar rond. Maar ook aparte mensen met aparte stijlen. Vrouwen a la Lady Gaga en mannen a la Boy George. Stijlen waarvan je denkt; whaaat is this?! En ‘wie heeft jou naar buiten gebracht.’ Natuurlijk is het zo, je moet zelf weten wat je aantrekt. Maar toch kregen de aparte mensen veel bekijks. Zelfs mensen die een foto van hun wilden maken.

Hier is een voorbeeld van een ‘aparte’ stijl. Er was trouwens ook een vrouw met smurfenblauw lippenstift.

apate

En een man met een paardenzweep, alvast hele aparte mensen. Maar goed zoals ik al zei, iedereen moet zelf weten.

Terug naar de Amsterdam Fashion Week. Ik was dus naar twee modeshows gegaan. De modeshow van Dido Yland was fris, catchy en speels. De hoedjes van Dido waren apart, maar toch wel leuk. De collectie was niet mijn smaak (deden mij denken aan C&A kleding) alleen ik had het idee dat op de hoedjes meer de nadruk zat. Wat mij opviel waren de modellen. Ze liepen op een goede ritme, en gingen goed poseren. Muziek was lekker opzwepend en lekker om te horen.

YLAND

Maar de modeshow van Rebecca Ward was heeel apart. De modellen leken allemaal op elkaar. Zelfde kapsel, zelfde spitse neus en zelfde houding. Loopje van de modellen was ook heel ongebruikelijk. Ze liepen heel langzaam, draaiden opeens uit het niets naar het publiek links en rechts en liepen dan rustig verder. Hun blik was telkens strak naar voren en er kon geen lachje af. Het blijkt dat er een achterliggende gedachte achter dit allemaal is. Rebecca wil namelijk het laten lijken dat ze aan het slaapwandelen zijn. Verder was de muziek ook best wel apart. Het leek op ‘De Tuinen achtergrondmuziek.’ Beetje vreemd allemaal, maar goed zo kan mode dus ook zijn. De collectie zag er futuristisch en ‘plastic fantastic’ uit.

WARD

Nou dit allemaal was voor mij een aparte ervaring. ik had nog nooit een modeshow meegemaakt. Met allerlei modemeisjes, Lady Gaga figuren en spitse neus meisjes. Ik heb zeer aparte collecties gezien. Kleding die ik waarschijnlijk niet kan betalen. Toch ben ik onder de indruk van de modeshows. De modewereld kan een harde wereld zijn en ik zag veel mensen snel heen en weer rennen. Toch kan ik zeggen dat het een geslaagde modeshow was. Vooral van de tweede was ik flabbergasted en praat er nog steeds erover. Maar dat was waarschijnlijk ook de bedoeling van Rebecca, dus daarin is zij zeker geslaagd.

Ben jij weleens naar een modeshow gegaan en wat vond jij ervan?

apart

2 thoughts on “Report: Amsterdam Fashion Week 2013

Geef een reactie

