Review

Review: Carmex lippenbalsem

Jarenlang heb ik de blauwe potjes van Blistex gebruikt. Na een tijd begon de lippenbalsem opeens minder goed te werken, waardoor ik veel meer moest smeren en de potjes sneller opgingen dan ik leuk vond. Ik heb toen een korte periode gehad waarin in de Yes to lippenbalsem gebruikte in de smaak mint. Toen ik afgelopen februari in Londen was besloot ik daar eens de beroemde Carmex lippenbalsem te kopen, omdat ik daar al zoveel goeds over had gelezen. De dag nadat ik mijn eerste potje had gekocht ben ik gelijk weer naar Boots gegaan om een paar extra te kopen. Want wat is dit een fijne lippenbalsem.

Ik ben dol op lippenbalsems met mint. Zonder dat tijdelijke tintelende, frisse gevoel heb ik het gevoel alsof ik niks op mijn lippen heb gedaan. In de Carmex lippenbalsem zit ook mint, dat was al een groot pluspunt voor mij.

Eerst zal ik beginnen met de mindere punten. De geur? Mwah, niet echt lekker, maar ook niet storend. Het ruikt een beetje chemisch. De geur vervliegt snel en je moet je neus bijna in het potje duwen om het heel sterk te ruiken, dus geen groot probleem.

https://i1.wp.com/www.company.co.uk/cm/companyuk/images/bh/or_e6d1a5a6123183917530846.jpgDe verpakking zal voor sommige mensen wel een groot probleem kunnen zijn, want het zit in een potje. De verpakking is niet heel mooi, maar van zo’n goedkope lippenbalsem verwacht ik ook geen prachtige omhulsel. In het potje zit 7,5 gram. Er bestaat ook een tube van en een stick. Die heb ik allebei niet uitgeprobeerd. De lippenbalsem is in twee varianten te krijgen: classic (die ik heb) en cherry.

De lippenbalsem zelf is gelig van kleur, maar op je lippen is de kleur absoluut niet te zien. Na het opsmeren beginnen je lippen te tippelen door de mint. Na een tijdje trekt dat weg en blijft er gewoon een hele fijne, verzorgende laag over.

Ik was overgestapt naar een andere lippenbalsem dan Blistex omdat ik die steeds vaker moest gebruiken, maar ik merk wel dat ik die van Blistex toen ik hem pas net gebruikte veel vaker nodig had dan die van Carmex. De houdbaarheid op je lippen hangt ook een beetje van jezelf af. Sommige mensen zullen hem maar twee keer per dag (’s  ochtends en ’s avonds) nodig hebben. Ik ben echter iemand die vaak aan haar likken likt, dus bij mij gaat het er wat sneller van af. Toch heb ik hem ook maar zo’n vier keer per dag echt nodig.

Wat is nou de prijs van deze lippenbalsem? Ik betaalde er per stuk zo’n £2.70 voor (ongeveer drie euro). Niet duur dus voor zo’n fijn product waar je best wel lang mee doet. Carmex is in ongeveer iedere drogisterij in Engeland verkrijgbaar. Mocht je nou de komende tijd niet in Engeland komen kan je ze ook via het internet bestellen. Dan betaal je wel meer geld in verband met verzendkosten.

Ik ben dus erg tevreden met deze lippenbalsem. Ondertussen liggen er al vijf extra potjes voor als de huidige opgaat. En wat als die op zijn? Ach, alleen maar een extra reden om weer een keer naar Engeland te gaan.

Heb jij ervaring met Carmex lipbalsem? En wat is jouw favoriete lipbalsem?

Sarah

One thought on “Review: Carmex lippenbalsem

Geef een reactie

