Personal/Shopping

Column: Shopaholic # 1

Hallo, ik ben Kaoutar en ik ben shopaholicJa, ja ik heb het eindelijk toegegeven. Ik heb een grote probleem, waar al mijn geld op aan gaat: shoppen. Zoals velen van jullie weten, heb ik zelfs een kledingkoopverslaving. Al mijn hele leven ben ik gek op kleding. Met name merken H&M, ZARA, Vero Moda en Primark ben ik gek op. Altijd kom ik met tassen vol kleding, schoenen en accessoires. Maar nu heb ik een doel… een doel waaraan ik mij moet en zal houden!

Mijn beste vriendin kwam met het idee dat ze één maand niet mag shoppen. Ik was in shock. Wat gaat ze doen? Ze gaat toch niet… dat kan toch niet? Een hele maand lang!? Ik krijg al een hypeventilatie-aanval als ik er aan denk. Maar toch ga ik het ook proberen. Alleen ga ik niet één maand niet shoppen, maar zes maanden!

200559715-002Natuurlijk heb ik mijn redenen om zes maanden lang niet te gaan shoppen, en dit zijn ze:

1. Het geld. Ik ben maar een student en mijn shopverslaving kost mij bakken met geld. Als ik zes maanden niets ga kopen, dan bespaar ik echt veel geld.

2. Mijn doel bereiken. Nooit heb ik echt een doel in mijn leven gehad. Nu ik een doel heb, wil ik het ook bereiken.

3. Ik heb niets nodig. Mijn kledingkast puilt uit en ik kan het met moeite dicht doen. Ik heb zelfs kleding ontdekt waar nog de prijskaartje aan zit :s

4. Doordat ik binnenkort met stage ga beginnen heb ik ook geen tijd om te winkelen. Dus ik moet ermee stoppen en me focussen op andere dingen.

Het zal wel moeilijk voor mij zijn, gezien het feit dat winkelen voor mij een hobby is geworden. Ik word er vrolijk van en soms lijkt het soms dat ik MOET winkelen. Maar ik heb nu een aantal regels bedacht waaraan ik met moet houden.

Oké. De regels zijn:

1. Wat wel mag: eten en drinken (lunch, restaurant, uit eten gaan) en cadeaus voor anderen (verjaardag, cadeaus, zolang het voor anderen zijn)

2. Wat mag niet: kleren, schoenen, tassen, oorbellen, armbanden, kettingen, sjaals, accessoires. Winkels Primark, H&M, Vero Moda vermijden.

De gehele maand november zal ik een ware recessionista zijn. Mijn zes maanden niet shoppen gaan NU in. Ik zal jullie op de hoogte houden. Wordt vervolgd…

Wat zijn jouw verslavingen en wat ga jij eraan doen?

XOXO Kaoutar

3 thoughts on “Column: Shopaholic # 1

  1. Hahaha geweldig artikel! Ik ben trots op je 😀 Ga je nog wel mee met winkelen? Dan mag je toch dingen uitzoeken, alleen dan is het voor anderen en kost het jou dus ook geen geld 😀 Maar top! Ik hoop dat het gaat lukken.

  2. ja ik begrijp deze stelling wel. mijn shopverslaving is dat ik veel koop voor scrapbook ik maak mijn kaartjes zelf en de uit nodigen en als iemand wat verdient als vrijwilliger dan maak ik een klein cadeautje en terwijl ik een wwb uit kering heb en nog bij leer.dus ik begrijp jouw wel.

Geef een reactie

