Culture

Funny: Dansende Aziaten

Volgens mij was ik in mijn vorige leven een Aziaat. Ik hou namelijk van Aziaten en alles wat met Aziaten te maken heeft. Mijn beste vriendin vindt het zo extreem, dat ze me zelfs probeert te overtuigen om met een Aziaat te gaan trouwen. Dat gaat zelfs voor mij weer te fúr. Maar Japanners en Zuid-Koreanen vind ik wel helemaal te gek. Ze zijn gek, maf en grappig. Zelf ben ik ook van de gekheid dus dat vind ik heel leuk. De filmpjes die op YouTube te vinden zijn van Japanse spelshows en K-pop muziek (Koreaanse pop muziek, gaat vaak over de liefde en is meer zoetig met hangende deuntjes) heb ik volgens mij ook allemaal gezien. Tijdens lessen op school probeer ik zoveel mogelijk te bekijken. Er was zelfs een keer een lerares die mij de  ‘YouTube meisje’ noemde.

Omdat ik een enorm grote fan van Aziaten ben, ken ik ook een aantal artiesten. Ik zal een aantal beroemde artiesten met informatie over hun leven benoemen:

PSY – De beroemde Zuid-Koreaanse zanger. Zelden zie je hem nu zonder zonnebril (staat ie ook bekend om) Hij heeft K-pop pas echt op de kaart gezet door zijn Gangnam Style. De muziekvideo is tot nu toe de meest bekeken video ooit. Ik kende PSY al eerder van zijn ander K-pop muziek maar toen PSY beroemd werd, maakte ik zelf ook een dansje.

Zijn clip Gangnam Style: http://youtu.be/9bZkp7q19f0

Hyuna – Deze jonge vrouw staat bekend om haar zoete kinderlijke stem. Ze is het hoofd van de girlband Wonder girls en later 4Minute. Sinds 2011 zingt ze ook solo en heeft ze het beroemde liedje ‘Bubble Pop’ uitgebracht. Er gaan veel geruchten rond haar, zoals haar vele bezoekjes aan plastisch chirurg en de vele abortussen die ze heeft gepleegd. Ze zou zelfs een keer zwanger zijn geraakt van een beroemde Koreaanse boyband lid, genaamd 2PM.

Haar muziekvideo Bubble Pop: http://youtu.be/bw9CALKOvAI

Lee Hyori – Ook een model met een aparte kledingstijl. Ze heeft hierdoor zelfs een aparte kledinglijn bij Adidas gekregen! Zij staat bekend om haar stormachtige relaties en ook om plastische chirurgie, die ze stellig ontkend. Tevens is ze vegetarisch en komt ze op voor dierenrechten. In 2010 was er een gerucht dat ze met een zanger een relatie had. Deze zanger, Bi/Rain, had het imago van de ideale schoonzoon en beiden liepen hierdoor een grote deuk in hun imago.

Zie haar hier dansen met deze mannelijke zanger: http://youtu.be/Xq4begmc46g

Bi/Rain – De immens populaire Rain is zanger, acteur en designer. Hij begon als een achtergrond danser maar is uiteindelijk ontdekt door een producer toen hij hem hoorde zingen. Zijn concertkaarten voor zijn laatste concert waren in 30 seconden uitverkocht. Tegenwoordig probeert hij door te breken in Hollywood, en speelt hij kleine rollen in films zoals Speed Racer. Hij had het imago van de ideale schoonzoon, maar heeft nu een wat ruiger imago gekregen. Verder staat hij bekend als hartenbreker.

Kim Ok-bin – Zij wordt ook wel de Koreaanse Beyonce genoemd. Dat komt door haar dans moves. Ze beoefent veel vechtsporten zoals Taekwondo en Karate. Verder is ze model en speelt ze in verschillende films. Tevens is ze de meest begeerde vrouwelijke vrijgezel van Zuid-Korea. De laatste tijd komt ze vooral in het nieuws om haar gedrag (zoals het verven van haar haren in het roze) en om haar uitspraken (ze houdt niet van mannen die op hun ouders zak azen)

Zie hier de Koreaanse Beyonce: http://youtu.be/Xq4begmc46g

Overigens zijn er nog leuke filmpjes van verschillende spelshows op YouTube te vinden. Het spelelement is bijna altijd hetzelfde; de meest maffe en gekke opdrachten moeten voltooid worden. Ik ken er veel maar de leukste tot nu toe, vind ik de Japanese Laughing Show. Een groep mannen (een bekende vechtsporter speelt ook mee) zit in een bibliotheek. Ze pakken allemaal een kaart. Diegene met een doodskop op zijn kaart, moet een opdracht voltooien. De truc is dat ze niet mogen lachen, en vooral stil moeten zijn. Het YouTube filmpje is echt heel grappig en elk seconde waard om te bekijken!

Klik op de afbeelding om de Japanese Laughing Show te zien 😀

Ik wil later ooit – als ik groot ben – een trip naar Zuid-Korea of Japan maken. Zo wil ik de Aziatische cultuur beter leren kennen en hun dagelijkse bezigheden zien. Verder een aantal cd’s met K-pop muziek scoren. Misschien dat ik ooit later Japans of Zuid-Koreaans ga leren. Dan weet ik tenminste wat er gezegd of geschreven wordt bij alle filmpjes.

Nu je iets meer over de Koreaanse popcultuur gelezen hebt, vraag ik me af; wat vind jij van de Aziatische cultuur en K-pop?

XOXO. Kaoutar

2 thoughts on “Funny: Dansende Aziaten

Geef een reactie

