Travel

Gastblog: ‘The world is like a book and those who do not travel only read a page.’

Ik hou van reizen, het liefst zoveel mogelijk en zo lang mogelijk. DAfbeeldinge eerste dag/paar dagen en de laatste paar dagen heb ik wel wat heimwee, voornamelijk naar mijn kat, maar verder vermaak ik mij prima. Heerlijk.

Vroeger toen ik klein was, heel erg klein, gingen we vaak op wintersport in de winter (of in de herfst of het voorjaar, dat weet ik niet meer. Ik was echt heel jong toen.) In Frankrijk, Geraldmer, volgens mij. Daar gingen we dan heen met ons gezin, drie kinderen en twee ouders, Oma (oma’s?) en mijn oudtante van mijn moeders kant. Toen mijn Oma’s hiervoor te oud werden, hield dit op. Vervolgens reden we elk jaar met de auto naar de Alpen of de Pyreneeën, en gingen we wandelen. Waar ik persoonlijk een hekel aan heb gekregen. Ik vond het hartstikke leuk om boven op een berg te zijn, maar volkomen nutteloos om eerst uren omhoog te lopen en vervolgens weer naar beneden te gaan. Na het overlijden van mijn moeder gingen we met een bevriend gezin op vakantie. Hier waren ook drie kinderen bij, dus tot mijn genoegen werd het iets meer leuke dingen doen, zoals zwemmen of een dagje naar een stad toe.Afbeelding

Op mijn 18de ging ik voor het eerst op vakantie, samen met een vriendin. Met zijn tweeën Europa door met de trein. We zijn via Geneve naar Milaan, Nice, Barcelona, Madrid, Bordeaux, Lille en Brussel geweest, in drie weken. Nog steeds een van de gaafste ervaringen die ik heb gehad. Ik kwam net uit een relatie die drie jaar duurde en waarbij mijn vriend niet naar het buitenland wou. (Grappig detail, nadat het uit was en hij een nieuwe vriendin had, ging hij meteen met haar naar Parijs…Auwtsj..) Deze vakantie was dus een inhaalslag voor mij.Afbeelding

Het jaar erna had ik een nieuwe vriend, maar dit liep niet helemaal lekker, dus ik wou niet met hem op vakantie. Wat hij niet zo goed begreep. En vlak daarna ging het uit, dus uiteindelijk maar goed dat we geen plannen hadden gemaakt. Toen ik thuis vertelde dat ik niet op vakantie ging, reageerde iedereen met ongeloof. Anna die niet op vakantie gaat? Dat kon niet kloppen. Uiteindelijk ben ik toen met een vriendin naar Spanje geweest.

Ondertussen heb ik een lijst met Landen en steden waar ik al ben geweest en een waar ik nog per se heen wil. Die laatste lijst bestaat eigenlijk uit elk land waar ik nog niet ben geweest, dus ik heb aardig wat reizen te gaan. Momenteel heb ik een hele leuke reis in de planning staan, 5 maanden Australië! Eerste stage en daarna nog reizen, hoop ik.
Liefs, Anna 🙂

Wat zijn jouw favoriete vakanties tot nu toe en waarom?

2 thoughts on “Gastblog: ‘The world is like a book and those who do not travel only read a page.’

  1. Leuk geschreven 😀 Wow wat een *%#$ was jouw ex-vriend zeg :s Ben je eigenlijk ooit naar Afrika geweest? Mijn favoriete vakantieland is Marokko, maar dat is meer omdat ik veel familie daar heb 🙂

    • Haha, hij was niet zo erg hoor. Dat meisje had een eigen auto dus dat was al meteen een stuk makkelijker. Was zijn reden ook, toen ik hem later een keer erna vroeg.
      Ik ben nog nooit in Afrika geweest, vorig jaar novermber pas voor het eerst Europa uit en dat was naar Australie toen. Ik wil nog wel graag, ik hoor steeds van mijn stiefzus dat vooral Zuid-Afrika echt super mooi is. Maar ik heb nog zo veel plekken waar ik heen wil, ik wil bijvoorbeeld echt heel graag naar Japan toe! Dat lijkt mij echt heel leuk, Geisha’s proberen te spotten enzo!
      ALs je naar Marokko gaat, ga je dan alleen naar familie of reis je ook een beetje door het land heen?

Geef een reactie

